جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: بار اقتصاد کشور بر دوش اصناف و فعالان اقتصادی است.

به گزارش ایسنا؛ منطقه مرکزی؛ حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در آیین گرامیداشت روز اصناف که با حضور روسای اتحادیه ‌ های صنفی ساوه برگزار شد، با اشاره به جنگ اقتصادی در کشور عنوان کرد: جنگ بین نظام اسلامی با مستکبران عالم همیشگی است و امروز شیوه جنگ از حمله نظامی به حمله اقتصادی و فرهنگی تغییر یافته است.

وی تصریح کرد: دیروز فرماندهان نظامی جنگ نظامی کشور را مدیریت می ‌ کردند ولی امروز اصناف و فعالان اقتصادی پیش قراولان جنگ اقتصادی هستند.

وی گفت: دشمن به دنبال خسته کردن مردم از طریق جنگ اقتصادی است و با صراحت اعلام کردند که باید مردم را با تشدید جنگ اقتصادی به ستوه درآوریم تا آرزوی جشن ۴۰ سالگی انقلاب به دلشان بماند.

امام جمعه ساوه تاکید کرد: امروز اصناف اجازه نخواهند داد که پرچم حکومت اسلامی که در راس آن پرچم علی(ع) و فاطمه(س) قرار دارد برزمین بیفتد و این آرزو را دشمن با خود به گور خواهد برد.

وی در ادامه از دولت خواست تا جلوی افسار گسیختگی اقتصادی در کشور را بگیرد و مانع از سودجویی عده ‌ ای فرصت طلب و مافیای اقتصادی در نوسانات ارز و سکه و التهاب در بازار شود که آسیب جدی آن به مردم وارد می ‌ شود.

امام جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر اهتمام دولت مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا اظهار کرد: اصناف نیز در حمایت از اقتصاد کشور باید مبادرت به عرضه کالای تولید داخلی کنند.

وی رعایت انصاف و اخلاق ‌ مداری را از دیگر ضروریات اصناف دانست و گفت: به برکت در مال بیشتر از سودآوری آن توجه شود که لازمه برکت در مال رعایت حلال و حرام الهی است.

حجت الاسلام حسینی خواستار تقویت اعتماد با بازاریان در جامعه شد و گفت: هر چقدر اعتماد عمومی در جامعه افزایش یابد بازار در حکومت اسلامی منطبق با موازین و شریعت اسلامی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس صنعت، معدن و تجارت ساوه نیز به ویژگی ‌ ها و حقوق مشتری و فروشنده اشاره کرد و گفت: اگر فروشنده و مشتری به حقوق خود آشنا و آن را رعایت کنند موجب از بین رفتن اختلافات مالی و منتج به کاهش پرونده ‌ های قضایی خواهد شد.

حجت الله رفیعی ‌ پور به انتظارات مشتری از بازار اشاره کرد و گفت: عرضه محصول با کیفیت، با قیمت مناسب و دارای ضمانت نامه و گارانتی معتبر و نیز خدمات پس از فروش مهمترین انتظار مشتری از فروشندگان است.

وی با تاکید بر اینکه مبنای معاملات اقتصادی در دنیای امروزی برخلاف گذشته که کالای مبادلاتی بود، به صورت وجه رایج کشور و نقدی است، اظهار کرد: در قبال خرید کالا باید وجه نقد پرداخت شود و اگر وجه نقد موجود نباشد از طریق تامین چک و یا ضمانت نامه های دیگر صورت می گیرد که مشتری متعهد به تامین مبلغ مندرج در چک باید باشد.

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف ساوه در ادامه برخورد خوب با مشتری، اخلاق نیکو، صداقت در گفتار و رفتار، عدم کم فروشی و عرضه کالای فاقد کیفیت لازم و قیمت گران را نیز از شاخصه های فروشندگان صنوف و بازاریان برشمرد.

رئیس اتاق اصناف ساوه نیز گفت: بالغ بر 10 هزار واحد صنفی در قالب 33 اتحادیه در شهرستان ساوه مشغول به فعالیت هستند که عمده ترین صنوف فعال در این شهرستان توزیعی و سپس خدماتی است.

ابوالفضل سقایی در ادامه به برخی از مشکلات بازاریان اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا به عنوان پدیده شوم اقتصادی معضلی بزرگ در رونق بازار و عرضه کالای ایرانی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا نوک پیکان به سمت بازاریان و اصناف است در حالیکه باید با تقویت ابزارهای نظارتی مانع از ورود کالای قاچاق به داخل کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا موجب اختلال در اقتصاد بازار شده و اصناف را به زانو درآورده است، تصریح کرد: برخورد با اصناف و بازاریان راهکار مبارزه با قاچاق کالا نیست گرچه معتقدیم بدون همکاری مردم و بازاریان نمی توان به طور جدی با این معضل بزرگ اقتصادی مقابله کرد و باید از تمامی ظرفیت های قانونی و مشارکتی در این امر استفاده کرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ساوه در ادامه به التهابات ارزی اخیر در بازار اشاره کرد و گفت: نوسانات ارز و طلا در بازار بر قیمت تمامی کالاها تاثیرگذاشته است و موجب تشدید تورم و افزایش قیمت کالا شده است از این رو دولت باید تدبیری اتخاذ کند تا بازار ملتهب نشود.

وی از مجموعه مالیاتی کشور خواست تا از نوسانات ارزی و التهابات بازار به عنوان بستری برای افزایش مالیات پرداختی از بازاریان استفاده نکنند و با همکاری و رصد دقیق فعالیت صنفی بازاریان اجازه دهند مالیاتی توافقی و متناسب با شرایط بازار و رکودی که حاکم است پرداخت شود.

در این مراسم که با حضور مدیران مالیاتی و تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف ساوه برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات مرتضی سعیدی رئیس سابق اتاق اصناف ساوه تقدیر شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group