سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: مسئولان به جای دعوا سر صندلی سبز و قرمز به داد مردم برسند و مشکلات آنان را حل کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی امام علی (ع) ساوه ضمن سفارش مسئولان کشور به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم، عنوان کرد: مسئولان برای گرانی و آشفتگی بازار مسکن و خودرو و دیگر اجناس چاره اندیشی کنند و به جای تعیین محل برای اعتراض مردم، کاری کنید ریشه اعتراض را بخشکانید وگرنه تعیین محل برای داد زدن چه دردی از مردم دوا می کند؟

وی در ادامه با تاکید بر عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت صادرات به جای خرید از کشورهای خارجی و واردات، تصریح کرد: براساس یک آمار ثبت شده دو وزارتخانه بیش از دو هزار قرارداد وارداتی منعقد کرده‌اند که اینکار با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالگرد تأسیس جهاد کشاورزی، با تاکید بر اینکه کشاورزی شغل انبیاء است، گفت: یادتان باشد به بهانه صنعت، خودکفایی کشاورزی را از دست ندهیم. مشکلات کشاورزان را باید حل کنیم تا کشور وابسته به بیگانگان نشود .

خطیب جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه مردم به اراجیف برخی جریانات و رسانه‌ها و اشخاص توجه نکنند، اظهار کرد: برخی درصدد هستند که اوضاع کشور را بحرانی کرده و مشکلات را لاینحل نشان دهند. اگر دولتمردان همت کنند همه مشکلات با مدیریت انقلابی قابل حل است. القاء جنگ و هراس از مقابله نظامی دشمن خط رسانه‌ای دشمن است، در حالی که آمریکا ناتوان‌تر از همیشه است.

وی تصریح کرد: مرکز عملیات دشمن وزارت خزانه داری آمریکاست که با کارهای جهادی و اقتصاد مقاومتی باید با آن مقابله کرد نه آنکه تسلیم شد. این حرف غلط اندر غلط است که می‌گویند اگر برجام نبود یا نباشد جنگ می‌شود اینها یا مرعوب دشمن یا مزدور آنها هستند.

وی با اشاره به مذاکره آمریکا و کره شمالی عنوان کرد: به بهانه این مذاکره عده ای به دنبال نسخه پیچی مذاکره و سازش و تسلیم هستند اما بدانند که ایران کره شمالی نیست. ما ترمز آمریکا و نوکرانش را در عراق، سوریه، یمن و لبنان کشیدیم.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: ایران هجدهمین قدرت اقتصادی، هشتمین قدرت نظامی، سیزدهمین قدرت سیاسی دنیاست و جمهوری اسلامی ایران با این توانمندی و اقتدار به هیچ وجه با کره شمالی قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه با گرامیداشت ایام شهادت شهدای موتلفه و شهید سرافراز ساوجی شهید مصطفی چمران ساوجی، گفت: بر همه امت اسلامی فرض است که به داد مسلمانان مظلوم و بی پناه یمن برسید و لعن و نفرین خود را بر آمریکا و آل سعود بفرستید.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به اینکه اقتضای ایمان، اخلاص در کارها و عقاید خالص توحیدی و اعمال صالحه است، گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) ایمان به پوشش ظاهری یا به شعار و ای کاش و ای کاش نیست بلکه ایمان، آن اعتقادات خالص توحیدی است که اعمال صالحه آن اعتقادات را گواهی و تایید کند. کما اینکه امیرالمومنین(ع) در غررالحکم می‌فرمایند "ایمان علاوه بر عقیده قبلی، اقرار زبانی به توحید و اعتقادات توحیدی و عمل به مقتضای آن اعتقادات است".

وی ادامه داد: در روایت دیگر می فرمایند "اگر ایمان صرفاً اقرار زبانی بود یا فقط اعتقادات قبلی بود و نیازی به عمل نبود، دیگر نماز و روزه‌ای نازل نمی‌شد، حلال و حرامی و شریعت الهی نازل نمی‌شد".

وی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: یکی از بهترین اعمال صالحه آشتی دادن مومنین با هم، ایجاد وحدت و همدلی و برطرف کردن کینه و قهر در بین جامعه مومنین است و ایام عید بهترین فرصت برای این کار ارزشمند است.

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: خداوند متعال در سوره انفال می‌فرمایند "تقوای الهی پیشه کنید و دشمن‌هایی که بین شماست آشتی دهد و از خدا و پیامبر اطاعت کنید اگر ایمان دارید".

وی گفت: امیرمومنان در بستر شهادت به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وصیت می‌کنند "شما را سفارش می‌کنم به اصلاح و سازش و آشتی بین مردم زیرا از جد بزرگوارتان شنیدم که فرمودند برقراری آشتی و رفع کدورت میان مومنین با فضیلت تر از یکسال نماز و روزه است".

حجت الاسلام حسینی یکی از نشانه‌های تقوی را دست کشیدن از مردم آزاری بیان کرد و گفت: به فرموده امام صادق (ع) مسلمان کسی است که مردم نه فقط مومنین و مسلمانان، بلکه همه مردم از دست او در سلامت و راحتی و آسایش باشند. مومن کسی است که امین و مورد اعتماد مردم باشد و جان و مال خود را از او در امان ببینند. به ما مسلمانان یاد دادند به هر کس می‌رسیم سلام کنیم یعنی پیام صلح و محبت و آرزوی سلامتی دیگران را ابلاغ کنیم.

وی تصریح کرد: عید فطر از یک جهت پاداش و جایزه پروردگار متعال به روزه‌داران و شب زنده داران است و از سویی تجلی شکوه امت اسلامی و تجمع عظیم امت اسلامی، همدل و همصدا شدن آنها و مانور جامعه ایمانی در برابر جبهه کفر و نفاق و استکبار است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group