جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: خیرین استان مرکزی پرداخت 20 میلیارد تومان کمک به حوزه آموزش و پرورش را متعهد شدند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدصادق قائمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی سالانه بین 50 تا 60 پروژه خیرساز در حوزه آموزش و پرورش را تعریف می‌کند که در حال حاضر 51 پروژه بزرگ به مساحت 55 هزار مترمربع در قالب 383 کلاس درس با ارزش 50 میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

وی با بیان اینکه 30 درصد مدارس استان مرکزی با حضور مستقیم یا مشارکت خیرین احداث شده است، افزود: خوشبختانه هرساله روند تعهدات خیرین رو به افزایش است به شکلی که در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی 20 میلیارد تومان تعهد از سوی خیرین استان صورت گرفته است و به نظر می‌رسد 80 درصد آن محقق شود.

قائمی اضافه کرد: ساخت یک مدرسه با هزار خیر نیز مدنظر است به شکلی که در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی که پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود انواع قبوض 10 تا 50 هزار تومانی یا با ارقام بالاتر و حتی قبوض سفید ارائه می شود تا خیرین براساس توان و تمایل خود در این طرح مشارکت کنند تا یک مدرسه 12 کلاسه با مشارکت هزار خیر در شهرک پردیس اراک احداث شود.

97 درصد مدارس غیردولتی استان مرکزی استیجاری است

به گزارش ایسنا، مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی دارای هزار و 710 خیر است که از این تعداد هزار و 584 خیر حقیقی و 126 خیر حقوقی است.

حسن مظاهری با بیان اینکه مدارس اراک و ساوه در فضای باز دچار مشکل هستند، افزود: استاندارد فضای باز مدارس باید 200 متر باشد به شکلی برای هر دانش‌اموز ابتدایی 2.4 متر و دوره متوسط 3 متر فضای باز لازم است و طبق دستورالعمل، مدارس غیردولتی باید حمایتگر دیگر مدارس باشد.

وی بیان کرد: در شهرهای بزرگ فضای فیزیکی با توجه به شاخص نوسازی بسیار کم است و این باعث می‌شود که بیش از پنج هزار دانش‌آموز مدارس غیردولتی بلاتکلیف باشند در کنار آن در فضای مدارس دولتی هفت تا هشت هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم در قالب 350 کلاس تحصیل می کنند که با احتساب پنج هزار دانش‌اموز بلاتکلیف مدارس غیردولتی در استان شرایط دشواری رقم خواهد خورد.

مظاهری با بیان اینکه در مدارس دولتی با کمبود سه هزار و 174 نیروی انسانی در سال تحصیلی 98-97 مواجه هستیم، افزود: بیش از 97 درصد مدارس غیردولتی اراک استیجاری هستند و بخشی از شهریه دریافتی از دانش آموزان صرف پرداخت اجازه مداس می شود.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی 98-97 بیش از 40 مجوز جدید برای تاسیس و راه‌اندازی مدرسه غیردولتی صادر شده است که تاکنون تنها 2 تا 3 مورد موفق به اجاره فضای آموزشی شده‌اند و با حذف این مدارس بخش دولتی در سال تحصیلی پیش‌ رو امکان پذیرش بیش از 50 هزار و 60 دانش‌آموز را ندارد و لازم است که 50 مدرسه دولتی در اراک و ساوه احداث شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group