چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: هرگونه مذاکره با اروپا و آمریکا فقط باید در چارچوب شروط رهبری و با اذن ایشان باشد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب شرایط و خط قرمزهای مذاکره با اروپا و آمریکا را بیان فرمودند و ما با صراحت اعلام می‌کنیم هر اقدامی در این خصوص باید با اذن رهبری باشد .

وی تصریح کرد: ملت ما هرگز اجازه امضای برجام ۲ و ۳ یعنی مذاکره درباره قدرت موشکی و نفوذ منطقه ای را به کسی نداده و آن را خارج از خط قرمزهای رهبری می دانند .

وی گفت: اخباری با این عنوان شنیده می شود که بعد از خروج آمریکا از برجام طرح مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی برخی مطرح می‌شود که این طرح ها یا ناشی از عمق حماقت است و یا ناشی از ناکارآمدی در حوزه سیاست. ملت ایران این مواضع خائنانه که مخالف با منافع ملی و ارزش‌های اسلامی است را محکوم می‌کند .

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت از مطالبات مردم تاکید کرد و گفت: مردم پشتوانه نظام اسلامی هستند و این انقلاب با حمایت مردمی به پیروزی رسید از این رو برطرف کردن مشکلات و تحقق مطالبات مردم نخستین اولویت خدمتگزاران به نظام است .

وی به سرکشی مسئولان از ادارات و سازمانهای دولتی و کارخانجات توسط اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اشاره کرد و گفت: این سرکشی و بازدیدهای سرزده از ادارات در راستای تقویت رضایت مردمی و رفع مشکلات شهروندان صورت می گیرد. چراکه مردم حق بزرگی در انقلاب دارند و بار انقلاب بر روی دوش آنهاست. از این رو همه باید تلاش کنیم تا مطالبات و مشکلات آنان برطرف شود .

وی با تأکید بر به حق بودن مطالبات آحاد مختلف مردم تصریح کرد: هرگونه اعتراض نسبت به مشکلاتی که توسط معلمین، کارگران و همه تشکل های صنفی وجود دارد باید در چارچوب قانون و به شیوه های قانونی مطرح شود و از اغتشاش و هنجارشکنی پرهیز شود، چرا که این شیوه اعتراض موجب سوء استفاده دشمنان می شود و ما نمی توانیم از اغتشاش گری حمایت کنیم .

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب انقلابی گری فقط در بستر نظام اسلامی امکان‌پذیر است و در راستای برطرف کردن مشکلات مردم لشگر جوانان مومن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه آرمانهای انقلاب شوند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم فراموش شده است گفت: تذکر لسانی به عنوان نخستین مرتبه از مراتب این فریضه وظیفه همگانی است و حاکمیت نیز موظف به برخورد عملی و مجازات افراد هنجارشکن است .

حجت الاسلام حسینی در ادامه با نقدی بر دستگاه قضایی در خصوص جنایتی که در یکی از مدارس غرب تهران اتفاق افتاد گفت: چرا باید کار به جایی برسد که مقام معظم رهبری با نهایت تاسف و غصه شخصا وارد شوند و دستگاه قضایی دستور سرعت در پیگیری موضوع و محاکمه سریع و اجرای حدود الهی در رابطه با محکومین بدهند، این بدان مفهوم است که اجرای مجازات و حدود الهی باید به نمایش گذاشته شود .

وی تأکید کرد: نباید در مجازات مفسدین تعلل کرد و خواسته مردم از دستگاه قضایی همین است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با مظاهر فساد و گناه بصورت علنی برخورد کرد و طبق ضوابط اسلامی سریعا عاملین این جنایت مجازات شوند .

وی بیان کرد: این حق دستگاه قضایی بلکه تکلیف دستگاه قضایی و انتظامی است که با گناه بصورت علنی برخورد و متخلفین را مجازات کند .

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به در پیش بودن لیالی قدر و تقارن آن با سالروز ارتحال امام راحل، ضمن تاکید بر درک بیشتر فیوضات معنوی شبهای قدر گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت تاثیر گذار بین المللی در عصر حاضر انقلابی را تشکیل داد که موجب احیای مکتب اسلام شد .

وی تصریح کرد: امام راحل با توکل بر خدا و با ایمان و اخلاص به پشتوانه مردم حکومتی را بنیانگذاری کرد که امروز به عنوان یک مدل حکومت دینی مبتنی بر ارزشهای اسلامی به دنیا مصادره شده و الگویی برای تمامی آزادی خواهان جهان است .

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت پانزده خرداد و قیام خونین مردم برای تشکیل نهضت اظهار کرد: انتخاب شایسته خلف صالح امام راحل به عنوان ولی فقیه در حکومت اسلامی ادامه دهنده همان اصول و خط امام عزیز بوده و به فضل الهی پرچم این انقلاب با دستان رهبر معظم انقلاب به منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) سپرده خواهد شد .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group