شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

وزیر جهاد کشاورزی در سفری نیم روزه به ساوه و زرندیه از اولین و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خصوصی در ایران بازدید بعمل آورد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمود حجتی در جریان این بازدید که با حضور برخی از مقامات استان و شهرستانی صورت گرفت از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و تولیدات این شهرک گلخانه‌ای در شهر آوه از توابع بخش مرکزی ساوه قرار گرفت.
 
مدیر جهاد کشاورزی ساوه در حاشیه بازدید مقام عالی وزارت جهادکشاورزی از این گلخانه به خبرنگار ایسنا گفت: این شهرک گلخانه‌ای در دو فاز تاسیس شده است که فاز نخست آن از سال 1387 به وسعت 93 هکتار راه اندازی و 150 واحد گلخانه‌ای در آن احداث شد که 90 واحد به بهره‌برداری رسیده و 60 واحد آن هم اکنون زیر کشت انواع محصولات قرار گرفته است.
 
حسن شریفی اظهار کرد: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک گلخانه‌ای به جز گاز تامین شده است و هم اکنون 15 واحد زیر کشت انواع صیفی جات، هشت واحد کشت توت فرنگی، پنج واحد بادمجان، 15 واحد آلوئه ورا، دو واحد گل شاخه بریده لیلیوم و 16 واحد گل شاخه بریده رز قرار دارد.
 
وی گفت: این شهرک گلخانه‌ای در هر واحد برای سه نفر اشتغال دایم ایجاد کرده است و سالانه بیش از یک میلیون گل شاخه بریده و بیش از 600 تن انواع سبزی و صیفی جات و یک تن آلوئه‌ورا تولید می‌کند.
 
مدیر جهاد کشاورزی ساوه همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث فاز دوم شهرک گلخانه‌ای آوه در 97 هکتار با فعالیت 140 واحد گلخانه‌ای خبر داد و افزود: هم اکنون عملیات زیرسازی این شهرک 60 الی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 14 واحد در حال بهره برداری است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از تاخیر در پرداخت بهای گندم به کشاورزان عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمود حجتی در حاشیه بازدید از اولین و بزرگترین شهرک گلخانه ‌ ای خصوصی ایران در شهر آوه از توابع شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منابع مورد نیاز خرید تضمیمی گندم در اوایل اردیبهشت ماه تصویب و ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون قیمت جهانی گندم 1300 تومان است و قیمتی که از کشاورزان خریداری می‌شود به نرخ 1370 تومان است. بخش عمده‌ای از آن به میزان حدود هفت میلیون تن به قیمت کیلویی 660 تومان به 70 هزار نانوایی در سطح کشور عرضه می شود تا نان به نرخ ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تامین مابه التفاوت قیمت گندم و یارانه‌ای که به نان داده می‌شود، دولت از منابع بانک مرکزی که مقرر شده در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار گیرد و هم از ردیف هایی که در بودجه پیش بینی شده است و هم فروش مستقیم گندم استفاده می‌کند.

وی با اشاره به تخصیص کامل منابع مالی خرید تضمینی گندم اظهار کرد: در تخصیص این منابع مشکلاتی همواره وجود دارد. پرداخت دیرهنگام از سوی بانک‌ها و کافی نبودن منابع مالی خزانه موجب تاخیر در پرداخت به کشاورزان می شود که از این بابت عذرخواهی می‌کنم اما تلاش خواهیم کرد که تاخیر در پرداختها به حداقل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به ظرفیت بالای منطقه آوه در حوزه کشت گلخانه‌ای اظهار کرد: این منطقه بزرگترین شهرک گلخانه ای است که به همت کارآفرین بخش خصوصی ایجاد شده است و با ایجاد اشتغال به عنوان یک کارآفرین نمونه‌ دهها واحد گلخانه ای را نیز تاسیس کرده است.

وی بیان کرد: یکی از بهره ورترین اشکال استفاده از منابع آبی توسعه کشت گلخانه‌ای است و دولت از کارآفرینان در این حوزه حمایت می‌کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group