شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه از تصویب 13 طرح اشتغال فراگیر روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جمع خبرنگاران به جزئیات برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری روستایی شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور روسای دستگاهای اجرایی شهرستان، بانک‌های عامل سینا، پارسیان، پست بانک با موضوع بررسی طرح تفاهم نامه معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری،بنیاد علوی و بنیاد برکت و بانک‌های عامل برای برنامه اشتغال روستایی فراگیر(سامانه کارا) جهت بررسی و تصویب طرح‌های جدید اشتغال در حوزه شهر و روستا و تسهیل و تسریع در روند پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال با توجه به اینکه دغدغه اصلی دولت و نظام در تولید شغل برای جوانات خصوصا در مناطق روستایی که دارای پتانسیل‌های نهفته است و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و پدیده حاشیه‌نشینی در شهرها کمتر دیده می‌شود، بر تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل شهرستان با توجه به اعتبار تخصیص یافته به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در برنامه اشتغال روستایی با سود ۶درصد و ۴۴ میلیارد تومان اشتغال فراگیر (در شهر و روستا با احتساب یارانه دولت به سود تسهیلات بانکی) تاکید کرد.

فرماندار ساوه گفت: با توجه به اینکه تاکنون در مجموع ۴۱ طرح روستایی و فراگیر با اعتبار بالغ بر ۴۱میلیارد تومان به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان شد و بر لزوم پیگیری جدی روسای دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به ۴۰میلیارد اعتبار تخصیص یافته بصورت شناور در استان مرکزی، بانک سینا شهرستان تاکنون بالغ بر چهار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان روستایی با نرخ هشت درصد پرداخت کرده که منجر به ایجاد اشتغال پایدار بالغ بر ۸۵نفر شده است.

بهاروند تصریح کرد: در این جلسه تعداد ۱۳ طرح به مبلغ 42 میلیارد و 500 میلیون ریال در حوزه روستایی شهرستان با عاملیت بانک پارسیان به تصویب کارگروه اشتغال رسید.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۰طرح در بخش کشاورزی بالغ بر ۶میلیارد تومان و اشتغال ۸۵نفر، 19 طرح در حوزه صنعت و معدن بالع بر ۴۱میلیارد تومان با اشتغال ۷۵۸نفر، یک طرح در حوزه گردشگری به مبلغ یک میلیارد تومان با اشتغال ۳۳نفر و یک طرح در حوزه فناوری اطلاعات به مبلغ ۱۰۰میلیون تومان با اشتغال ۲نفر به تصویب کمیته فنی رسید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group