پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: ترامپ یک شخصیت لاف زن و عصبی است و جرأت جنگ جدیدی را ندارد.

 به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه عنوان کرد: در همین جریان مقابله با کره شمالی ترامپ گفت می‌خواهیم کره‌شمالی را آتش بزنیم اما وقتی دید رهبر این کشور تسلیم نمی شود گفت می‌خواهیم با یکدیگر ملاقات کنیم.

 وی با اشاره به تهدید های احمقانه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ملت و رهبر ما حسینی هستند و شعار این ملت و رهبر هیهات من الذله است. بر این اساس این ملت در پیروی از مکتب حسینی هرگز شرف و دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی را با هیچ چیزی معامله نکرده و تسلیم باج خواهی ها و زورگویی های واهی دولت آمریکا نخواهد شد و خود آمریکا نیز می‌داند که مطالبات ترامپ از ایران غیرواقع‌بینانه است و در یک کلام ایران کره شمالی نیست.

 وی با اشاره به اتهامات واهی فراوانی که اخیراً وزیر امورخارجه آمریکا به ایران گفته است افزود: اتهامات و تهدیدات واهی دولت آمریکا به ایران تمامی ندارد. وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً گفته است سپاه به صورت مخفیانه در اروپا عملیات ترور انجام می دهد و یا ایران شماری از شهروندان آمریکایی را به گروگان گرفته است که از این دست اتهامات واهی فراوان است.

 امام جمعه ساوه در پاسخ به این اتهامات گفت: اگر ایران این همه توانمندی دارد پس شما چه غلطی می کردید و ثانیاً مزدوران تان را به کشور ایران می فرستید تا جاسوسی کنند و توقع دارید ما به آنها خوشامد بگوییم اما حرف ما این است که جاسوس در هیچ جای عالم امنیت ندارد.

 وی تأکید کرد: مستکبران عالم   در ادامه زیادی خواهی های خود این مسئله را مطرح می کنند که برجام نتوانست امنیت مردم آمریکا را تامین کند. اما حرف ما این است مگر قرار بود ما امنیت آمریکا و اسرائیل را تامین کنیم. رژیم جعلی اسرائیل باید همیشه از خشم امت اسلامی در هراس باشد.

 خطیب جمعه ساوه با تحسین مواضع رئیس جمهور در دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری گفت: کشور با برجام یا بدون برجام به خوبی اداره می شود و در شرایطی که ملت پشت سر رهبری قرار گرفتند هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت را به زانو درآورد. از این رو مردم اجازه ندهند در کشور عده ای به دنبال ترویج روحیه یاس و ناامیدی باشند.

 وی به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که ما با سه کشور اروپایی دعوا نداریم اما چون سابقه قبلی دارند به آنها اعتماد نداریم. شرط ادامه برجام با اروپا این است که باید تضمین واقعی بدهند و سه کشور اروپایی ثابت کنند بدعهدی مذاکرات سال ۸۳ را نخواهند داشت و اروپا باید علیه آمریکا به خاطر نقض برجام قطعنامه صادر کند و با تحریم های آمریکا علیه ایران مقابله کند.

 وی تأکید کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب اروپا نباید بحث موشکی و منطقه ای را مطرح کند و باید فروش نفت ایران را تضمین کرده و شرکت های اروپایی تجارت با ایران را نیز تضمین کنند.

 حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اهمیت اتحاد همه مردم و مسئولین در شرایط فعلی بویژه گروه‌های سیاسی گفت: الان وقت محکوم کردن و متهم کردن همدیگر نیست همان رهنمود حضرت امام که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید را ادامه دهیم. فضای انتقاد در کشور باز است اما به جان هم نیفتیم و اختلاف افکنی نکنیم.

 وی افزود: مثل همیشه اعلام می‌کنیم ما دولت را دولت خود می‌دانیم و موفقیت‌های دولت را موفقیتهای نظام می‌دانیم و تخریب دولت و تضعیف آن را حرام شرعی اعلام می‌کنیم.

 امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنان خود با غنیمت شمردن فرصت های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تهذیب نفس و خودسازی است و باید با غنیمت شمردن سحرهای با فضیلت این ماه شریف و تلاوت قرآن و مناجات خوانی سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کرد.

 وی بر دستگیری از نیازمندان و تکریم ایتام در این ماه شریف تاکید کرد و افزود: یکی از فلسفه های روزه این است که از جهت دنیوی وقتی گرسنه می شویم به فکر فقرا و محرومین باشیم و به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت باشیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در روز دهم ماه مبارک رمضان در سال دهم بعثت از این بانوی مکرم اسلام به عنوان نمونه یک زن کامل و الگوی بی بدیل یاد کرد و گفت: آن بانوی مکرمه اسلام با انفاق مال و جان در راه مکتب و در دفاع از پیامبر اکرم نقش مهمی در ترویج دین مبین اسلام داشت

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group