سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: آرامش روحی از برکات انس با قرآن در ماه ضیافت الهی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در ضیافت افطاری قاریان، حافظان و خادمان قرآن کریم مجمع قاریان نور ساوه اظهار کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و تلاوت، تدبر و درک مفاهیم قرآنی در این ماه شریف فضیلتی چندبرابر دارد.

وی عنوان کرد: برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است و انس با قرآن پاداش عظیمی دارد که قابل توصیف نیست و هر چقدر بتوانیم دایره فهم قرآن را در جامعه گسترده کنیم هم در راستای ترویج فرهنگ قرآنی همت شده است و هم برای ترویج مردم به سبک زندگی اسلامی اقدام موثر صورت گرفته است.

امام جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه باید فضای شهر حال و هوای ماه مبارک رمضان گیرد، افزود: در جامعه اسلامی باید حلال خدا حلال و حرام الهی حرام جلوه شود.

وی بیان کرد: روزه به معنای نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه روزه واقعی چشم پوشی از نگاه حرام، غیبت نکردن، دروغ نگفتن و پرهیز از گناه است.

وی به اهمیت و پاداش و آثار روزه اشاره کرد و گفت: پروردگار متعال فرموده است که همه اعمال انسان برای خودشان است جز روزه و روزه برای من است و من خودم برای روضه پاداش میدهم.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به اینکه روزه سپری در برابر آتش جهنم است گفت: در روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) آمده است بر تو باد که روزه بگیرید چون روزه سپری در برابر آتش جهنم است.

حجت الاسلام حسینی به آداب روزه‌داری اشاره کرد و گفت: روزه‌داری آداب خاصی را دارد و باید رعایت کرد و مهمترین ویژگی روزه‌داری پرهیز از گناهان و محرمات الهی است همانطور که روزه دار غذا و آب نمی‌خورد باید از گناهانی مانند نگاه به نامحرم، حرف ناروا، تهمت، شایعه پراکنی و سایر صفات رذیله پرهیز کند.

وی تصریح کرد: انسان روزه دار باید زبان، گوش، چشم، دست و تمامی اعضا و جوارح او روزه باشند و به معنی واقعی از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان بهره برده و مسیر سعادت خویش را هموار کند.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: شایعه پراکنی در جامعه موجب تنزل اقتدار حکومت می‌شود و دشمنان با ترویج شایعه در جامعه بدنبال این هستند که پرچم علی و فاطمه را که برفراز این کشور است پایین بکشند.

به گزارش ایسنا، مسئول مجمع قاریان نور ساوه نیز گفت: مجمع قاریان نور ساوه به عنوان نخستین تشکل قرآنی در ساوه از سال 1370 تاسیس شد و خدمات قابل توجهی را به جامعه قرآنی شهرستان ارائه داد.

سیدعلی چاوشی عنوان کرد: فعالیت مجمع قاریان نور موجب گسترش فرهنگ قرآنی در شهر ساوه شد و با دعوت از قاریان بین المللی و مدرسین کلام وحی و برگزاری دوره‌های آموزشی در طی این سالها انگیزه جوانان و نوجوانان این شهر در برنامه های قرآنی و مسابقات تقویت شده است.

وی با اشاره به گردهمایی سالانه اعضای مجمع قاریان نور در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بنا داریم با اعلام فراخوان در راستای استعدادیابی علاقمندان به حفظ قرآن کریم در حوزه افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان و در عمل به منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group