سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای گسترش عدالت در آموزش عالی، نخستین دانشگاه دولتی در شهرستان ساوه راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با صدور دستور از سوی مقام عالی وزارت، دانشگاه دولتی مهندسی ساوه در چندین رشته راه‌اندازی و از مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

وی مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی را از جمله رشته هایی بیان کرد که با شروع سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشجو می کند گفت: این دانشگاه از طریق برگزاری آزمون سراسری اقدام به جذب دانشجوی مرد با حداقل ظرفیت به تعداد 40 نفر خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد تا بزودی زمینه پذیرش و جذب دانشجوی زن نیز فراهم شود.

منصوری با اشاره به جذب چهار رشته مهندسی برای بانوان شهرستان در آینده نزدیک گفت: بانوان شهرستان برای ادامه تحصیل در مراکز دولتی آموزش عالی ناچار به تردد به شهرهای دیگر هستند که کاری بسیار دشوار است از این رو جذب رشته هایی نظیر معماری، گرافیک، حسابداری و کامپیوتر برای بانوان از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان است که بزودی محقق خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نخستین دانشگاه دولتی ساوه در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای جراحی‌زاده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و پس از افزایش رشته‌ها و جذب دانشجو ساختمانی مجزا جهت فعالیت دانشگاه دولتی در رشته‌های مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی احداث خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت تصریح کرد: راه‌اندازی دانشگاه دولتی هدیه بسیار ارزشمندی برای مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه است که منجر به ارتقای سطح علمی شهرستان در کنار ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی خواهد شد و زمینه ارتباط موثر حوزه صنعت و کشاورزی را با دانشگاه تقویت خواهد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group