شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: کاهش نزولات آسمانی و بروز پدیده خشکسالی موجب کاهش 30 درصدی تولیدات باغی در باغات سردسیر و 15 درصدی محصولات زراعی ساوه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 95 شد.

محمودرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، خشکسالی را از مخاطرات طبیعی سال گذشته و سرمازدگی را از جمله مخاطرات سال جاری در حوزه کشاورزی ساوه بیان کرد و گفت: با وجود بارش‌های خوب بهاره بخشی از کمبود منابع آبی کشاورزی جبران شده است، اما طبیعتا عملکرد تولیدات باغی در باغات سردسیر کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 15 درصدی عملکرد تولید گندم در هر هکتار بر اثر خشکسالی عنوان کرد: علاوه بر کاهش عملکرد تولید گندم به میزان پنج الی هفت هزار تن، پیش بینی می‌شود تولید جو و کلزا نیز به دلیل کاهش میزان بارش‌های سال گذشته کاهش یابد.

معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی ساوه در ادامه با اشاره به بروز خسارت 100 درصدی در برخی باغات متاثر از سرمازدگی بهاره سالجاری، عنوان کرد: بر اثر سرمای بهاره بالغ بر 500 میلیارد ریال خسارت به باغات گردو، بادام و انگور در بخش نوبران و حدود 50 درصد خسارت به باغات سردرختی بخش مرکزی وارد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group