جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: کسب اعتبار برای انسان منوط به ارتباط موثر با خدای تعالی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در آئین معنوی قرائت مناجات شعبانیه در مسجد مقدس زاده ساوه، به تبیین اهمیت دعا در زندگی انسان پرداخت و اظهار کرد: دعا از نشانه‌های الهی است و انسان با دعا کردن موجبات سعادت خود و رسیدن به قرب الهی را فراهم می‌کند.

وی بر حاکمیت روح معنوی دعا در جامعه تاکید کرد و گفت: بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از کمرنگ بودن معنویت و روح دعا در بین مردم است و هر چقدر بتوانیم جامعه را از نظر بعد اعتقادی و معنوی مستحکم کنیم آسیب پذیری اجتماع کاهش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تنها راهکار خروج از بن بست آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه گسترش معنویت است و بستر گسترش معنویت با ذکر و یاد خدا و نیز دعا و مناجات فراهم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در ماه های رجب، شعبان و رمضان که از آنها به عنوان فصل عبادت تعبیر می‌شود فضای مناجات و دعا در جامعه حاکم است، گفت: دعا سلاح انسان در مقابله با شیطان است و هر چقدر یاد خدا در جامعه زنده شود به همان میزان با شیطان و هوای نفس مبارزه شده است.

وی ادامه داد: دوری از خدا نابودی انسان را در پی دارد و انسان را از عالم معنا و ملکوت اخراج می‌کند. براین اساس برای رسیدن به قرب الهی و سعادتمند شدن چاره‌ای جز ارتباط موثر با خدای تعالی نداریم و ابزار این ارتباط موثر، دعا و مناجات است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه، زمینه استجابت دعای انسان را پذیرش الهی دانست و افزود: در اجابت دعا ابتدا باید واجبات الهی را انجام داده و از فرامین پروردگار اطاعت کنیم و پس از انجام واجبات و ترک محرمات، استغفار، صدقه دادن و توبه صورت گیرد و در نهایت دست به دعا برداریم که چنین شیوه‌ای موجب استجابت دعا خواهد شد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم خدای تعالی دعای ما را به اجابت برساند باید از کارهایی که موجب زمین‌گیر شدن انسان می شود دست برداشته و مطیع فرامین الهی شویم. انسان به خاطر گناه زمین‌گیر می‌شود و برای جلوگیری از ارتکاب به گناه نیز باید دعا کرد.

وی در ادامه بر تاثیرگذاری دعا در حق یکدیگر و نیز برای سعادتمندی خود به صورت گروهی و جماعت تاکید کرد و گفت: اگر دعا به اجتماع خوانده شود هم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و هم روح معنویت در جامعه حکم‌فرما شده و نظر لطف الهی فراهم خواهد شد.

در ادامه این مراسم دعای روح بخش مناجات شعبانیه توسط "حاج مهدی سماواتی" شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group