پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار و جمعی از مسئولان محلی اولین نمایشگاه گل و گیاه آپارتمانی و باغچه‌ای در بوستان ولی عصر (عج) ساوه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی این نمایشگاه بستر ساز پیوند زندگی شهرنشینی با گل و گیاه آپارتمانی و راهکاری برای فرهنگ سازی در راستای نگهداری گل و گیاهان زینتی در محل زندگی و کار انسان است.

محمدبهاروند با تقدیر از ابتکار شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه و همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ساوه به منظور برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: ارائه آموزش‌های لازم در این نمایشگاه به شهروندان از سوی مجموعه فضای سبز شهرداری اقدامی به مراتب ارزشمندتر از برپایی نمایشگاه است چرا که موجب تقویت انگیزه و تمایل بیشتر شهروندان برای نگهداری مطلوب گل و گیاه زینتی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: توسعه فضای سبز از اولویت‌های شورای شهر است چرا که ارتباط مستقیم با نشاط و شادابی جامعه و شهروندان دارد.

سعید کریمی اظهار کرد: هر چقدر در زیباسازی و توسعه فضای سبز شهری گام برداریم موجب بهبود سلامت روانی و روحی شهر و شهروندان شده و شهری پویا برای همشهریان ساخته می‌شود.

شهردار شهر ساوه نیز گفت: در شهر تاریخی و کهن ساوه جای شادابی و نشاط ناشی از توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ نگهداری در گل و گیاه آپارتمانی و باغچه ای خالی است.

سیدمهدی حسینی با اشاره به اینکه ساوه شهری پرکار و درگیر صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و ... است، عنوان کرد: تقویت فضای نشاط و شادابی در سرفصل کاری شهرداری قرار دارد و به معاونت خدمات شهری شهرداری نیز اعلام شده است که اجرایی کردن برنامه هایی که با شادابی و نشاط زندگی شهری ارتباط مستقیم دارد مشمول محدودیت منابع مالی نیست و هیچ سقفی برای آن تعیین نمی‌شود.

وی بر تدوین برنامه های مرتبط با نشاط و شادابی شهری تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی و طراحی مناسب باید بستر تامین نیاز شهروندان در حوزه فضای سبز و پویایی شهر برای جمعیت 250 هزار نفری ساوه را فراهم و از پتانسیل شهری در حوزه های گوناگون بهره برداری کرد.

شهردار ساوه با اشاره به تردد روزانه حدود 140 هزار نفر خودرو در محورهای ارتباطی شهرستان گفت: با وجود این حجم تردد در سطح شهر اما مدت اقامت مسافران و گردشگران در این شهر کوتاه است و کمتر به استفاده از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر دارند که علت آن کافی نبودن این زیرساخت‌هاست.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت های شهری و معرفی هر چه بیشتر شهر ساوه به عنوان یک شهری که در کنار صنعتی و کشاورزی بودن منطقه گردشگری نیز به شمار می رود، گفت: موقعیت مناسب شهر ساوه می‌طلبد تا یک تحول زیرساختی و اساسی در حوزه توسعه سرانه فضای سبز و گیاهان زینتی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه نیز گفت: اولین نمایشگاه گل و گیاه آپارتمانی و باغچه‌ای در ساوه با فعالیت 15 غرفه و عرضه 300 گونه گل و گیاه و به تعداد بیش از 30 هزار عدد برپا شده است.

قاسم جبران افزود: این نمایشگاه از ساعت 9 صبح الی 9 شب از تاریخ 15 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در بوستان ولی عصر (عج) ساوه دایر و چنانچه با استقبال شهروندان مواجه شود اقدام به تمدید مدت زمان بازدید آن خواهیم کرد.

وی گفت: در این نمایبشگاه انواع گل و گیاه زینتی شامل آپارتمانی، باغچه‌ای، کاکتوس، انواع نشاهای باغچه ای و بذر سبزیجات، گلدان سفال، خاک و کود با مشارکت بخش خصوصی عرضه می‌شود.

جبران، هدف از برپایی این نمایشگاه را تهیه گل و گیاه با کیفیت و با قیمت مناسب برای شهروندان دانست و افزود: بسیاری از شهروندان و علاقمندان به گل و گیاه اقدام به خرید و تهیه گل از سایر شهرها و نمایشگاه‌های نقاط دیگر کشور می‌کردند که با برپایی این نمایشگاه ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه، بخش اعظمی از نیازهای شهروندان برای تهیه گل و گیاه برطرف می‌شود.

وی به تنوع گل وگیاه عرضه شده در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در صورت استقبال مردم نمایشگاه گل و گیاه را در نقاط مختلف شهر و در بوستان ها برپا تا امکان دسترسی همه شهروندان برای گل و گیاه زینتی فراهم شود.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ استفاده از گل و گیاه آپارتمانی و باغچه‌ای از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است و در همین رابطه کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با استقرار در غرفه های نمایشگاه ضمن توزیع بروشور و کتابچه های معرفی گل و گیاه زینتی، اطلاعات لازم در خصوص نحوه نگهداری گل و گیاه آپارتمانی و باغچه ای و مسایل مربوط به آب دهی، خاک، کود، نور و ... را به بازدیدکنندگان آموزش می‌دهند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group