شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

یازدهمین دوره مسابقات رباتیک "جام ربو مدرن" بزرگداشت شهدای فناوری هسته‌ای با حضور پرشور شرکت کنندگان و خانواده‌های آنان و نیز برخی مسئولان محلی در مجموعه ورزشی هلال احمر ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مسئول برگزاری این مسابقات و مدیرعامل شرکت کاوشگران دانش کاوه افزود: ربات‌های دانش کوچولو، جنگنده، ‌فوتبالیست، آتش‌نشان، ‌رهیاب و ... در این مسابقات که با تلاش تیم رباتیک کاوشگران دانش کاوه برگزار شد، با یکدیگر رقابت کردند.

امیرحسین کاهدی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با شرکت 220 تیم برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که با حضور افزون بر 800 نفر از علاقمندان برگزار شد، شرکت کنندگانی از شهرهای مختلف استان مرکزی به ویژه اراک و غرق آباد شرکت کردند.

وی معرفی علم رباتیک به جامعه، تبادل تجربیات و ایجاد محیط نشاط و سرگرمی علمی و تقویت خلاقیت، نوآوری و تلاش علمی علاقمندان را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات دانست و افزود: یازدهمین دوره مسابقات رباتیک در ساوه نتیجه تلاش‌هایی است که طی پنج سال اخیر در این شهرستان در این حوزه صورت گرفته است و برگزیدگان آن به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

کاهدی به گسترش علم رباتیک و استفاده از پتانسیل‌های موجود در این علم اشاره کرد و بر پرورش هوش و خلاقیت، ‌استعدادیابی و ارتقاء سطح دانش رباتیک جوانان تاکید کرد و افزود: شهرستان ساوه از ظرفیت بالایی در علم رباتیک برخوردار است و تلاش خواهیم کرد تا این رقابت علمی را در ساوه توسعه دهیم.

در حاشیه برگزاری این مسابقه، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ساوه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ساوه و جمعی از مسئولان شهرستانی و علاقه‌مندان به مسابقات رباتیک از نحوه برگزاری این مسابقه علمی بازدید کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group