پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تمامی اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: برق پایدار و راه دسترسی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی ساوه تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فرخی در هفتادوچهارمین جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی ساوه برگزار شد، گفت: تامین زیرساخت‌های دومین شهرک صنعتی ساوه با عنوان شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های توسعه این منطقه صنعتی است که موجب ایجاد اشتغال بیشتر و تشویق سرمایه گذاران برای استقرار در این شهرک خواهد شد.

وی تامین برق پایدار و مطمئن برای واحدهای در حال احداث را یکی از مهمترین زیرساخت‌های این شهرک بیان کرد و گفت: تا پایان تیرماه پست‌های موقت برق در این شهرک دایر و کار انتقال نیرو انجام خواهد شد و مضاف بر آن خط انتقال 6 مگاواتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان احداث و مشکل تامین برق پایدار شهرک برطرف خواهد شد.

فرخی راه دسترسی ورودی شهرک به آزادراه تهران ساوه را از دیگر مشکلات این منطقه صنعتی دانست و گفت: مشکل راه دسترسی شهرک به اتوبان ساوه تهران نیز باید تا پایان نیمه نخست سال جاری برطرف و تردد به این منطقه تسهیل یابد.

وی به برخی مشکلات مطرح شده در این جلسه نظیر کمبود نقدینگی، بدهی‌های مالیاتی، بیمه و مشکلات اداری اشاره کرد و گفت: مشکلات این واحدها نیز به طور کامل بررسی و با ارائه مستندات از سوی صاحبان صنایع در کارگروه‌های مربوطه استان طرح و برطرف خواهد شد.

معاون استاندار مرکزی، تزریق نقدینگی را یکی از موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: هیچ محدودیتی در ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی وجود ندارد و در قالب طرح‌های رونق تولید و یا اشتغال فراگیر با در نظر گرفتن شرایط لازم و طبق ضوابط قابل اعطاست.

وی به مهمترین مزیت شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی ساوه اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در خارج از شعاع 120 کیلومتری پایتخت، مهمترین مزیت این شهرک است که موجب ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و برخورداری از تسهیلات می شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز از تکمیل شبکه گازرسانی در فاز نخست شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی ساوه خبر داد.

مصطفی آمره اظهار کرد: این پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تکمیل شده است و تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در فاز نخست این شهرک صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

وی گفت: وسعت شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی ساوه ۱۱۶7 هکتار است که از این میزان ۴۰۰ هکتار در فاز نخست برای استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی آماده شده است و بخشی از امکانات زیرساختی آن شامل شبکه جمع آوری فاضلاب، شبکه آب، توزیع برق، مخابرات اجرا شده است.

به گفته وی هم اکنون تعداد ۷۰ قرارداد در این شهرک منعقد شده است که از این تعداد ۵ واحد به بهره‌برداری رسیده و ۳۵ واحد در حال ساخت است.

آمره به اجرای پروژه اتصال ورودی شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی ساوه به آزادراه تهران ساوه اشاره کرد که عملیات اجرایی آن تا پایان ماه جاری آغاز می‌شود.

وی گفت: راه دسترسی دومین شهرک صنعتی ساوه به اتوبان تهران ساوه به طول حدود ۵ کیلومتر قرار است ظرف مدت هفت ماه با انجام عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت آماده بهره‌برداری شود.

وی از شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی ساوه به عنوان نخستین شهرک صنعتی استان مرکزی یاد کرد که در خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران قرار دارد و گفت: با احداث این شهرک بالغ بر 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است.

به گفته آمره به دلیل نامگذاری این شهرک در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان به عنوان شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی استان مرکزی لذا لازم است تا از امکانات و زیرساخت‌های خاص و کافی برخوردار شود.

وی به تامین آب مورد نیاز برای این شهرک از منابع آبی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با تخصیص پساب تصفیه خانه فاضلاب ساوه و نیز سهم ساوه از سد کوچری برای آبیاری فضای سبز شهرک و نیز واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌برداری شود.

آمره تصریح کرد: در صورت تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی، این منطقه صنعتی به عنوان قطب جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی تبدیل شده و قطعا در توسعه صنعتی و اقتصادی استان تاثیر مهمی خواهد داشت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group