دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: قانون گرایی در جامعه باید گسترش یابد و فصل الخطاب همه باید قانون باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: هر کس که قانون شکنی می‌کند باید توبیخ شود چرا که ملاک برای همه قانون است .

وی با بیان اینکه برخی سناریوهای ساختگی برای ناکارآمد نشان دادن حاکمیت وجود دارد گفت: نافرمانی مدنی قدم اول برای براندازی حکومت تلقی می شود .

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اگر هر مقامی تخلف کرد راهکار قانونی برای برخورد با متخلفان وجود دارد چرا که مرجع رسیدگی به تخلف قانون است .

وی خواستار فرهنگ سازی به منظور تمکین مردم از قانون شد و افزود: اگر توانستیم در دین سخت گیری نکنیم و زیبایی دین را برای مردم تبیین کنیم، قطعا مردم قانونمدار خواهند شد .

حسینی به قرار گرفتن در هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: در تصمیم گیری ها برای جامعه کارگری باید با تامل و کارشناسانه عمل کرد .

وی تصریح کرد: باید مانع از تصمیم گیری غلط شویم تا بحران کارگری ایجاد نشود چراکه بسیاری از چالش ها و تجمعات کارگری ناشی از تصمیمات نادرست است.

امام جمعه ساوه در ادامه به دستور جلسه با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: جهت دهی خیرین و موقوفات در مسیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سرمایه گذاری در این راستا یک ضرورت است. چه بسا هزینه برای پیشگیری از آسیب و ایجاد اشتغال برای جلوگیری از بیکاری به عنوان مهمترین آسیب به مراتب بهتر و کارآمد تر از وقف و ورود خیرین در سایر حوزه های غیر ضروری است.

وی گفت: مشکلات کشور و آسیب های اجتماعی با اعتبارات دولتی برطرف نمی شود چرا که منابع دولتی محدود است و باید از ظرفیت خیرین و‌ واقفین استفاده کرد .

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز درخصوص دستور کار دیگر شورا مبنی بر راهکارهای تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی گفت: رونق تولید و اشتغال بستر تولید کالای ایرانی را فراهم می کند .

محمد بهاروند افزود: باید از تمامی ظرفیت های موجود برای رونق تولید و بستر تولید کالای ایرانی استفاده کرد و کارگروه و کمیسیون های مختلفی با سازوکار مناسب به منظور رونق تولید تشکیل می شود.

وی بیان کرد: بالغ بر ۶۵ درصد واحد‌های تولیدی شهرستان ساوه با ظرفیتی افزون بر ۵۰ درصد فعالیت دارند که نتیجه برگزاری جلسات و بازدیدهای مستمر و تسهیلات حمایتی است .

وی از نقش مردم، مدیران و تولیدکنندگان به عنوان سه ضلع تشکیل دهنده الزامات تحقق شعار سال یاد کرد: فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی، اعمال سیاست های حمایتی، جلوگیری از واردات بی رویه و مبارزه با قاچاق کالا از سوی دولت و تولید با کیفیت و قیمت مناسب از سوی تولیدکنندگان مهمترین اصول در تحقق شعار سال است .

فرماندار ساوه از صدور بخشنامه برای تمامی ادارات مبنی بر ممنوعیت خرید کالای خارجی در دستگاه های اجرایی و الزام به خرید کالای ایرانی خبر داد و گفت: این دستورالعمل در راستای حمایت از کالای ایرانی است.

رییس دادگستری ساوه نیز گفت: هر خطا و اشتباهی در سطح مدیریتی کشور بوجود آید به نام دین تمام می شود و زمینه ساز دین گریزی در جامعه خواهد شد .

هادی ملکی اظهار کرد: دین گریزی بستر ناامیدی در جامعه را ترویج می دهد و مردم را نسبت به دین و مذهب بدبین خواهد کرد .

وی گفت: برخورد درست ادارات با مردم و تکریم ارباب رجوع منطبق با قانون مداری و تلاش برای اجرای صحیح قوانین موجب تقویت اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت خواهد شد .

ملکی تصریح کرد: بعضی از ادارات در رسیدگی به مطالبات عمومی سنگ‌اندازی و مانع تراشی مینند که موجب اذیت و آزارهای مردم و بدبین کردن آنها به نظام و فراهم کردن بستر دین گریزی می شود که باید پرهیز کرد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ساوه نیز به فعالیت کمیته فرهنگی شورا در خصوص آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، بیکاری و دین گریزی اشاره کرد و گفت: دین گریزی به عوامل و ریشه های گوناگون برمی گردد که بیکاری، اعتیاد، ازدواج و مسکن از جمله ریشه های بروز دین گریزی و تبعیت از شیطان است .

حسینی محمودی فر بر برطرف کردن بیکاری به عنوان معضل اصلی بروز آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص دستور جلسه بر رعایت اخلاق اداری و تکریم ارباب رجوع، لزوم هماهنگی بیشتر و رصد دقیق آسیب های اجتماعی شهرستان با تخصیص بودجه فرهنگی لازم و‌کافی، اطلاع رسانی دقیق آمار مفاسد اجتماعی و آسیب ها، برگزاری جشنواره دائمی منطقه ای تئاتر دفاع مقدس، تقویت نشاط و شادابی جامعه و توسعه سیما و منظر شهری تاکید شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group