شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

دبیر خانه کارگر تشکیلات استان مرکزی و ساوه گفت: مجموعه مدیریت شهری ساوه از ادامه فعالیت پیمانکار خاطی جلوگیری بعمل آورد.

داود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی با اشاره به پخش کلیپی پخش شده در فضای مجازی با محتوای درگیری فیزیکی پیمانکار شهرداری با یکی از کارگران اظهار کرد: براساس قانون چنانچه خطا و قصوری از یک کارگر صورت گیرد هرگونه برخورد باید از طریق مجاری قانونی صورت گیرد و پیمانکار حق درگیری فیزیکی با کارگر را ندارد.

وی با محکوم کردن این اقدام پیمانکار در برخورد فیزیکی با کارگر، عنوان کرد: کارفرما برابر قانون باید هرگونه قصور و کوتاهی و یا تخلف احتمالی کارگر را از طریق طرح دعوی در مراجع قضایی یا مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرما پیگیری کند و تصمیم لازم برای برخورد با کارگر خاطی از طریق دادگاه صالحه یا محاکم قضایی و کارگری اتخاذ شود.

میرزایی تصریح کرد: نباید به هر عنوانی بین کارگر و کارفرما درگیری فیزیکی صورت گیرد بلکه مرجع رسیدگی به اختلافات و تخلفات برابر قانون مشخص شده است.

وی از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست تا هر چه سریعتر نسبت به برکناری این پیمانکار که از نظر او اهلیت و صلاحیت لازم را ندارد اقدام کند.

وی گفت: به تمامی مجموعه هایی که روال خدمات دهی آنان به مردم از طریق جذب پیمانکار صورت می‌گیرد توصیه می کنیم که در جذب پیمانکاران اهلیت و صلاحیت آنان را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و پس از ارزیابی مناسب قرارداد همکاری منعقد کنند چرا که هر کسی صلاحیت این کار را ندارد و نتیجه آن بروز اتفاقات این چنینی است که در بین افکار عمومی بازتاب منفی دارد.

میرزایی تصریح کرد: واحد حقوقی خانه کارگر ساوه این موضوع را از طریق مراجع قضایی قطعا پیگیری خواهد کرد و نسبت به این پیمانکار در مراجع قضایی طرح شکایت خواهد کرد و از شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز به عنوان حامی کارگران خواستار پاسخگویی و برخورد با پیمانکار هستیم.

به گزارش ایسنا؛ بنا بر اطلاعات واصله با آغاز بکار پیمانکار جدید مجتمع تفریحی امام خمینی (ره) یا همان پارک جنگلی ساوه، چند تن از کارگران اخراج می شوند. یکی از کارگران در پی برگشت به کار با واکنش پیمانکار مواجه شده و بگو مگوی آنها به درگیری فیزیکی می انجامد.

البته هنوز شهرداری ساوه درخصوص دلیل درگیری بین کارگر و کارفرما و اصل ماوقع اظهار نظری نکرده و به گفته مسئولان شهرداری ساوه قرار است درخصوص فیلم پخش شده در فضای مجازی جوابیه ای توسط شهرداری صادر شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group