پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

مدیر کل امور روستایی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه هدف گذاری اشتغال روستایی در سال 96 در این استان محقق شد، گفت: در سال گذشته سهم استان مرکزی از تسهیلات اشتغال روستایی که از طریق بانک سینا پرداخت شده است، حدود 300 میلیارد ریال بود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فائض پور در حاشیه نخستین جلسه کارگروه بررسی طرح های اشتغال روستایی سال 97 در ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مشکلاتی که متقاضیان با بانک‌ها داشته اند یا عدم مراجعه از سوی متقاضیان، موجب کندی در روند اعطای تسهیلات شده بود اما با تمهیدات صورت گرفته و برگزاری مستمر جلسات کارگروه، هدفگذاری لازم محقق و پرداخت‌ها صورت گرفت.

وی بیان کرد: امسال در دوره جدید پرداخت تسهیلات، ضمن تعیین تکلیف پرونده‌های سال گذشته بنا داریم تا پایان خردادماه تمامی پرونده‌های متقاضیان اشتغال روستایی در سراسر استان را تعیین تکلیف و مصوب کنیم.

فائض پور عنوان کرد: با توجه به منابع مالی که در حوزه اشتغال روستایی وجود دارد و نظر به تسریع در تخصیص اعتبارات هفتمین جلسه این کارگروه استانی در ساوه به ریاست فرماندار برگزار شد.

وی از شهرستان ساوه به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در پرداخت تسهیلات روستایی یاد کرد و گفت: تداوم سیاست‌های دولت در سال گذشته برای اختصاص تسهیلات روستایی برنامه اجرایی این کارگروه است و بانک‌های سینا و پارسیان همچنان بانک های عامل پرداخت تسهیلات هستند.

مدیر کل امور روستایی استانداری مرکزی گفت: در جلسه امروز پرونده تسهیلاتی که در سال گذشته به هر دلیلی پرداخت نشده بود، تعیین تکلیف شد و با برطرف کردن برخی مشکلات در پرونده ها فرصت دیگری برای برخورداری از تسهیلات در نظر گرفته شد.

وی از طرح و تعیین تکلیف 26 پرونده اشتغال روستایی در شهرستان ساوه در جلسه امروز خبر داد و گفت: تاکنون در ساوه بالغ بر 3.5 میلیارد تومان مصوب و پرداخت شده است و برای مابقی طرح‌ها نیز با مصوبه کارگروه اقدام خواهد شد.

فائض پور تاکید کرد: در صورتی که طرح‌ها توجیه اقتصادی داشته و میزان اشتغالی که ایجاد می‌کند مطلوب باشد تا سقف دو میلیارد ریال تسهیلات تخصیص می‌یابد و ممنوعیت و محدودیتی در پرداخت‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه با حضور مدیران بانک ها، مسئولان استانی و شهرستانی و نیز متقاضیان اظهار کرد: در این جلسه مشکلات موجود بر سر راه پرداخت تسهیلات مطرح و قرار بر این شد که با همکاری بانک ها موانع موجود برطرف و پرداخت ها ادامه یابد.

محمدبهاروند با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات در سال جاری عنوان کرد: در این جلسه 11 طرح توسط بانک سینا و هشت مورد نیز توسط بانک پارسیان مصوب شد و برای 102 نفر با پرداخت این تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال روستایی از اهداف دولت است و با اعطای تسهیلات لازم زمینه رونق اقتصادی و توسعه روستاها و مناطق محروم فراهم و به ماندگاری جمعیت در روستاها که محور تولید هستند کمک خواهد کرد.

بهاروند گفت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون بالغ بر سه میلیارد و 480 میلیون تومان توسط بانک سینا پرداخت و اشتغالی بالغ بر 80 نفر ایجاد شده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group