شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک، با حضور مسئولان، مردم و سازمان های مردم نهاد آئین گرامیداشت این روز در قالب اقدام نمادین جهت پاکسازی طبیعت در شهرها و روستاهای ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، جمعی از حافظان و دوستداران طبیعت در ساوه با حضور در مجاورت عوارضی اتوبان ساوه همدان اقدام به جمع آوری و پاکسازی زمین از زباله کردند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دستورالعمل طرح پاکسازی حاشیه‌های جاده‌های استان مرکزی با عنوان طرح "پویش بدون زباله" از سوی استاندار مرکزی به تمام فرمانداران و بخشداران ابلاغ و با حضور مردم در روز زمین پاک اجرا می شود.

محمد بهاروند با تاکید بر اینکه این طرح با هدف زیباسازی محیط زیست و کاهش پیامدهای منفی رهاسازی زباله در طبیعت صورت می گیرد، اظهار کرد: روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری احترام مردم به زمین به عنوان مادر هستی و تقویت فرهنگ سازی در بین مردم برای تمیز نگه داشتن محیط زیست است.

وی گفت: پاکسازی طبیعت یکی از مولفه های اصلی در ارتقای سلامت مردم به شمار رفته و در شهرستان ساوه نیز مانند سایر شهرهای استان امروز به صورت خودجوش جمع کثیری از مردم در شهرها و روستاها با هدایت فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران اقدام به پاکسازی طبیعت از زباله می‌کنند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: تجزیه مواد پلاستیکی صدها سال زمان می برد که برای بهداشت مردم، سلامت زمین و محیط زیست تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود و علاوه بر آن موجب آلودگی منابع آبی زیرزمینی می‌شود.

وی خواستار فرهنگ سازی و مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست شد و گفت: تجربه نشان داده است که هر کجا مشارکت مردم صورت گرفته به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرده‌ایم و قطعا در این حوزه نیز با کمک مردم دستاوردهای خوبی حاصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شهردار شهر ساوه نیز گفت: شهرداری ساوه فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله در مبدا را در دستور کار قرار داده و به عنوان یکی از شهرهای پیشگام کشور در این حوزه از سال‌های گذشته موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شده است.

سیدمهدی حسینی افزود: راه اندازی کارخانه پردازش زباله در ساوه و واگذاری آن به بخش خصوصی علاوه بر رعایت استاندارهای زیست محیطی و تفکیک زباله با فعالیت بخش خصوصی منافع اقتصادی نیز در بر دارد.

وی در ادامه گفت: روزانه حدود 130 تن زباله در ساوه تولید می شود که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و لازمه کاهش آن فرهنگ سازی و رعایت مردم برای تقویت موضوع تفکیک زباله از مبدا است که در این میان با یک مجموعه خصوصی برای تحقق این مهم مذاکره شده و بزودی عملیاتی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بخش مهمی از درآمد شهری برای جمع آوری زباله اختصاص می یابد و امیدواریم با فرهنگ سازی، در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب دست یابیم.

به گزارش ایسنا، روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می کند که نباید سیاره خود «زمین» را فراموش کنند . در ایران هم زمان با دیگر کشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می‌شود و نخستین روز این هفته (دوم اردیبهشت ماه) به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است .

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group