پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

با حضور جمعی از مسئولان محلی برای اولین بار در سطح استان مرکزی سیستم تصفیه آب به روش "اسمز‌ معکوس" در استخر هلال احمر ساوه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در آئین افتتاح این فناوری تصفیه آب گفت: با نصب این دستگاه کلیه ناخالصی‌های موجود در آب که اصطلاحا TDS نامیده می شود از بین می‌رود و با کاهش ناخالصی ها از 1400 تا 200 TPM آب تصفیه سالم روانه استخر خواهد شد.

سیدلقمان حسینی، افزود: این دستگاه قادر است در طول شبانه روز تا 70 هزار لیتر آب را تصفیه کند و علاوه بر تامین آب مورد نیاز این استخر امکان تصفیه آب مورد نیاز برای مصارف دیگر را نیز داراست.

وی بیان کرد: با فعالیت این دستگاه تا 90 درصد از میکروب‌های موجود در آب از بین می رود و این دستگاه می تواند ضمن کاهش شوری و سختی آب، آب سالم، شفاف و با کیفیت بالا را تولید کند.

حسینی راه‌اندازی این سیستم را گامی در جهت ارتقای سلامت و بهداشت مراجعین به استخر هلال احمر ساوه عنوان کرد و گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه حدود 112 میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: با توجه به سختی آب ساوه این دستگاه عاملی برای کاهش املاح و سختی آب شده و اثربخشی بیشتر کلر را به همراه خواهد داشت.

دکتر رضا نظری با اشاره به وجود املاحی در آب که مضر برای پوست انسان است، گفت: این دستگاه تصفیه آب قادر است با از بین بردن املاح اقدام به تولید آب با کیفیتی کند که به پوست انسان هم لطمه ای وارد نخواهد کرد.

وی بیان کرد: سختی بالای آب و وجود املاح مضر پوست و مو در حین استحمام و شنا کردن در استخر موجب خواهد شد که پروسه شستشو و تمیز شدن پوست و مو به خوبی صورت نگیرد.

نظری مهمترین بیماری‌هایی که در اثر استفاده از آب با سختی بالا بوجود می آید را حساسیت های پوستی بیان کرد و گفت: این دستگاه موجب خواهد شد تا عملیات گندزدایی آب و کلر زنی به آسانی صورت گیرد و کلر افزوده شده به راحتی در آب حل شود.

وی گفت: خوشبختانه طی این چند سال با نظارت هایی که توسط نیروهای بهداشت محیط صورت گرفته است هر دو سال یکبار استخرها بازسازی اساسی شده اند و استخر هلال احمر نیز با رعایت تمامی موازین بهداشتی خدمات بهتری را به مردم ارائه می دهد و نمونه گیری و نظارت مستمر دانشکده علوم پزشکی موجب از بین رفتن آلودگی‌های استخرهای شهرستان شده است.

به گزارش ایسنا، با تصفیه آب این استخر به روش اسمز معکوس این ظرفیت وجود دارد که در مواقع بروز بحران نظیر سیل و زلزله و قطعی آب روزانه 234 هزار عدد بطری آب 300 سی سی با TDS بین 100 تا 300 TPM در اختیار مردم قرار گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group