جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: هنر، کارآمدترین ابزار برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس در ساوه اظهار کرد: باید زمینه لازم برای بروز توانایی های هنرمندان ساوجی فراهم شود.

وی گفت: هنرمندان تئاتر می‌توانند با آثارشان در قالب هنرهای نمایشی و بصری، آموزه‌های دینی و اسلامی که اکنون در فضای مجازی هم ترویج می‌شود را گسترش دهند.

وی تاکید کرد: امور هنری و فرهنگی باید در چارچوب قانون با حفظ سنت و هویت اسلامی پیگیری شود تا بتواند به اهداف مدنظر خود در میان مخاطبان دست پیدا کند.

امام جمعه ساوه گفت: در حوزه دفاع مقدس باید از طریق هنر خدمات و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و زرمندگان را به نسل جوان منتقل کرد و در کنار این وظیفه مهم نباید از ایجاد نشاط اجتماعی غافل شد.

وی بر لزوم فراگیرتر شدن تئاتر خیابانی در معابر اصلی شهر ساوه در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این نشست اظهار کرد: هنر تئاتر در شهرستان ساوه دارای قدمت و پیشینه زیادی است و هنرمندان خوبی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

محمد بهاروند اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس در ساوه می تواند علاوه بر تمجید از رشادت‌های فرزندان ایران زمین در هشت سال دوران دفاع مقدس، شادی و نشاط را به جامعه تزریق کند.

وی گفت: لازم است با عزم همگانی و انسجام مدیریتی، هنر تئاتر را در شهرستان ساوه بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و زمینه رشد این هنر را فراهم آوریم.

فرماندار ساوه پیشنهاد کرد که در قالب برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این جشنواره دبیرخانه دائمی آن نیز فعال شود و حتی کارگروهی به نام نشاط اجتماعی نیز در کنار آن فعال شود تا برای سال‌های آینده نیز بتواند در حوزه‌های هنری و فرهنگی برنامه‌هایی با ماهیت نشاط اجتماعی در شهرستان ساوه اجرا کند.

بهاروند گفت: هنر تئاتر می‌تواند در زنده نگه داشتن سنت‌ها و رسوم مردم این شهرستان بسیار موثر باشد و همچنین باعث ایجاد روحیه امید و شادی در میان شهروندان باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: با مساعدت فرمانداری و سایر ارگان‌های مرتبط این شهرستان تلاش می‌کنیم جشنواره تئاتر هفته دفاع مقدس را پس از 2 سال وقفه برگزار کنیم.

حسین محمودی‌فر افزود: این جشنواره قبلا هشت سال به صورت استانی، چهار سال شهرستانی و دو سال هم به شیوه منطقه‌ای برگزار شد اما در دو سال اخیر به دلیل مشکلات اعتباری موفق به برگزاری آن نشدیم از این رو تلاش می‌کنیم که امسال این جشنواره را با هدف تجلیل از رشادت‌های زرمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس به میزبانی شهرستان ساوه برگزار کنیم.

وی گفت: قرار شد دبیرخانه دائمی برای این جشنواره ایجاد شود تا امور مربوط به برگزاری از قبیل فراخوان‌ها و نیز پذیرش آثار و ساماندهی گروههای تئاتری را پیگیری کند.

محمودی فر گفت: تصمیم داریم این جشنواره را در هفته بسیج (دهه نخست آذر امسال) برگزار کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قرار است از این طرح حمایت کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group