پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

معاون امور شهری و منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: در سال گذشته 217 هزار و 264 تن بار از ایستگاه راه آهن شهر صنعتی کاوه تخلیه و بارگیری شده است.

داود ناصری امید در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: این میزان تخلیه و بارگیری نسبت به سال 95 بیش از 11 درصد رشد داشته است که این افزایش از پویایی و فعال بودن شهر صنعتی کاوه خبر می ‌ دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 میزان تخلیه و بارگیری 195هزار تن بوده است، افزود: حمل و نقل ریلی از جمله بخش‏های زیربنایی اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و در تسریع شکوفایی و رشد صنعت نقش بسزایی دارد.

معاون امور شهری و منطقه ویژه اقتصادی کاوه با اشاره به اینکه کالا از شهرک صنعتی کاوه به سایر نقاط کشور از طریق چهار خط ریلی فعال جابجا می ‌ شود، بیان کرد: افزایش حجم تجارت و کاهش هزینه ‌ ها از فواید حمل و نقل کالا بوسیله شبکه ریلی است.

ناصری ‌ امید ادامه داد: وجود شبکه ریلی در کنار منطقه ویژه اقتصادی یکی از نقاط قوت شهر صنعتی کاوه است که شهر صنعتی کاوه را از سایر شهرهای صنعتی متمایز کرده است .

وی اظهار کرد: عمده کالاهای ترانزیتی در این مسیر نیز فولاد، مواد شیمیایی، موادسلولزی و مواد سوختی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه حمل ونقل یکی از ارکان اصلی توسعه در هر کشور محسوب می ‌ شود، افزود: شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه با دسترسی آسان به سایر نقاط ایران و جاده ‌ های ترانزیت، مجاورت با فرودگاه بین ‌ المللی امام خمینی(ره) و اتوبان تهران - ساوه، دسترسی به خطوط راه آهن رغبت سرمایه ‌ گذاران را برای سرمایه گذاری در این منطقه دو چندان کرده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group