پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه، حفظ وحدت، انسجام و همکاری بین بخشی، ارتقای نشاط اجتماعی و سیاسی، تقویت امید و نشاط عمومی برای افزایش دلبستگی مردم به نظام و جلب رضایتمندی را از اولویت های مهم سال 1397 برشمرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به مراجعه روزانه بالغ بر پنج میلیون نفر به ادارات کشور اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امور اداری با تقویت روحیه خدمت‌رسانی صادقانه و دلسوزانه زمینه تقویت اعتماد عمومی و دلبستگی بیشتر مردم به نظام را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه به برخی اقداماتی که در سال جاری در حوزه شهرستان صورت خواهد گرفت اشاره کرد و گفت: استقرار سرمایه‌گذاری شرکت خودروسازی رنو در ساوه از مهمترین طرح هایی است که در سال جاری در این شهرستان آغاز خواهد شد.

فرماندار ساوه با اشاره به مزایا و دستاوردهای استقرار رنو در این شهرستان گفت: راه‌اندازی رنو در این شهرستان رقابت خوبی را در حوزه خودروسازی بوجود خواهد آورد و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده موجب فراهم‌ آوردن زمینه اشتغال بالا خواهد شد.

وی احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 1200 مگاواتی که در زمره بزرگترین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور قرار دارد، تقویت شهر صنعتی کاوه و شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی، تکمیل کنارگذر ساوه و مدیریت منابع آبی را از دیگر اولویت‌های شهرستان در سال جاری برشمرد.

وی در ادامه گفت: با وجود مشکلاتی که در حوزه مالی در سطح کشور وجود داشت اما اقدامات خوبی در سال گذشته در عرصه های گوناگون صورت گرفت، گرچه نواقصی هم وجود داشت اما رشد اقتصادی در سال گذشته نشان از عملکرد مناسب دولت داشته است.

بهاروند، برگزاری دو انتخابات مهم در سال گذشته با مشارکت بالای 70 درصدی مردم را از دیگر توفیقات نظام برشمرد و گفت: در حوزه امنیتی نیز با شکست داعش و جریان‌های تکفیری که با جانفشانی مدافعین حرم صورت گرفت باعث شد دشمن در فراتر از مرزها تن به شکست دهد و برگ زرینی بر افتخارات کشور رقم خورد.

وی در خصوص نامگذاری سال جدید با عنوان حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: با تقویت انگیزه مردم برای خرید کالای ایرانی و تولید کالای با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌توان زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد.

وی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور و نیز کالای مشابه خارجی که در داخل کشور تولید می‌شود را از دیگر الزامات تحقق شعار سال بیان کرد که نیازمند عزم جدی و همگانی است.

فرماندار ساوه در ادامه با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان گفت: با وجود افزایش ترددها در محورهای شهرستان اما در بسیاری از شاخص‌ها از رتبه خوبی برخوردار هستیم.

وی به کاهش 50 درصدی آمار تلفات جاده‌ای در محورهای شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: تلاش دستگاه‌های متولی و نیز رعایت فرهنگ ترافیکی موجب بهبود وضعیت ترافیکی در محورهای شهرستان شده است.

بهاروند در ادامه خواستار تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان برای کسب رتبه های برتر در سال آینده و کاهش آمار تلفات شد.

به گزارش ایسنا، شهردار ساوه نیز با اشاره به کاهش 90 میلیاردی درآمد شهرداری ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته گفت: با وجود اینکه شهرداری با بحران مالی مواجه بود اما با تلاش جمعی مجموعه مدیریت شهری و افزایش 50 درصدی درآمد در حوزه‌های دیگر علاوه بر ارائه خدمات نوروزی تمامی مطالبات و حقوق کارکنان شهرداری به موقع پرداخت شد.

سیدمهدی حسینی به تلاش مجموعه مدیریت شهری برای زیباسازی شهری و احداث المان‌های نوروزی برای استقبال از مسافرین نوروزی و همت مضاعف خدمات شهری به منظور ارائه خدمات مطلوب در این اشاره کرد و گفت: بازدید کارشناسنان و بازرسان استانی از عملکرد شهرداری در ایام نوروز حاکی از رضایت بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه نیز از تشکیل قرارگاه نوروزی فرعی امام علی (ع) در ایام تعطیلات نوروزی به منظور ارائه خدمات بهینه به مردم خبر داد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی هزار و 492 ماموریت توسط 31 واحدگشتی در سطح شهرستان صورت گرفت.

سرهنگ پرویز اسدی کاهش 32 درصدی آمار مصدومین را نتیجه تلاش پلیس و همکاری مردم و دستگاههای اجرایی دانست و گفت: نیروی انتظامی شهرستان از نظر ارزیابی یگانی رتبه نخست را در بین 12 شهرستان استان کسب کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز از مراجعه 11 هزار و 425 نفر به اورژانس در طرح تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروزی با وجود کاهش تلفات و حوادث ترافیکی جاده‌ای اما تصادفات درون شهری افزایش داشته است و در مجموع 21.5 درصد آمار ماموریت های اورژانس در ایام نوروز کاهش یافت.

دکتر عباس نیک روش در ادامه اجتماعی کردن حوزه سلامت را از ماموریت‌های دولت دوازدهم برای وزارت بهداشت برشمرد و گفت: در تامین سلامت مجموعه وزارت بهداشت و درمان تنها 30 درصد نقش دارد و 70 درصد دیگر تامین سلامت مردم با سایر بخش هاست که با رویکرد اجتماعی کردن مقوله سلامت در سال جاری به کمک استانداران و فرمانداران به دنبال تحقق این ماموریت هستیم.

کریمی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه نیز از افزایش هشت درصدی اقامت مسافرین نوروزی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بالغ بر 40 هزار نفر در اماکن مختلف شهرستان در ایام نوروز اسکان یافتند و افزون بر 45 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و تاریخی ساوه بازدید کردند.

ابراهیم مردانی رئیس راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ساوه نیز از تردد دو میلیون و 700 هزار نفر در محورهای شهرستان که توسط دستگاه تردد شمار جاده‌ای به ثبت رسیده است خبر داد و گفت: این میزان تردد در مجموع 17 درصد تردد استان را شامل می شود که نسبت به سال قبل 12.5 درصد رشد داشته است.

وی همچنین خواستار ایمن‌سازی محورهای روستایی شهرستان با جذب اعتبار شد و افزود: از مسافران و رانندگانی که در محورهای روستایی شهرستان تردد می کنند درخواست می کنیم نکات ایمنی را رعایت کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group