پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

سرپرست واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: باران تا سه شنبه میهمان استان است.

غلامرضا مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: براساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی تا سه‌‌شنبه میزبان بارش‌های بهاره خواهد بود و در بعد از ظهرها احتمال رعدوبرق و وزش باد وجود دارد.

وی با اشاره به مه رقیق که امروز صبح در برخی نقاط مشهود بود، گفت: در نقاطی که رطوبت بیشتری وجود داشته باشد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

مرادی افزود: براساس گزارش‌های صورت گرفته بارش‌های ثبت شده طی 72 ساعت اخیر حاکی از آن است که متوسط بارش استان 6.2 میلیمتر بوده و بیشترین بارش با 11.2 میلیمتر در محلات و کمترین بارش با 1.5 میلیمتر در اراک به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ادامه دار بودن بارش‌ها تا سه‌شنبه در نقاط مختلف استان گفت: این بارش‌ها کاهش محسوس دما را در پی نخواهد داشت به طوری که طی 24 ساعت آینده دمای هوای اراک در سردترین ساعات به 9 درجه بالای صفر می‌رسد، حداقل دمای استان با 5 درجه بالای صفر مربوط به شازند و حداکثر دما نیز با 20 درجه بالای صفر مربوط به ساوه خواهد بود و طی 72 ساعت آینده احتمال کاهش یک تا سه درجه‌ای دما در تمامی نقاط استان وجود دارد.

سرپرست واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی با اشاره به کاهش بارش‌ها در مقایسه با سنوات گذشته افزود: تاکنون 33 درصد بارش‌ها در مقایسه با سال گذشته دریافت شده و در واقع 66.9 درصد عقب هستیم علاوه بر آن در مقایسه با بلندمدت نیز 41 درصد بار‌ش‌ها دریافت شده است که از این حیث نیز دچار عقب‌افتادگی هستیم و با وجود اینکه احتمال بارش طی یکی دو هفته آینده وجود دارد، اما این حجم عقب‌افتادگی بارش‌ها جبران نخواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group