جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مديرعامل بيمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه گفت: فعالیت این بیمارستان که به دلیل برخی شرایط مالی و نبود پزشک از نیمه اسفندماه سال 96 متوقف شده بود پس از تعطیلات نوروزی از سرگرفته می ‌ شود.

دکتر سیدعلی شریف‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: تعطیلی این بیمارستان اتفاق ناخوشایندی بود که بابت این موضوع از همشهریان و عموم مردم عذرخواهی می‌کنم، اما بنا به دلایلی بر خلاف تمایل قلبی، امکان ادامه فعالیت این مرکز درمانی با وقفه مواجه شد.

وی اظهار کرد: تشدید مشکلات و موانع پیش‌روی خدمات‌رسانی و فعالیت این بیمارستان موجب شد تا مدرن‌ترین بیمارستان ساوه از توانای و کارآیی لازم برای ادامه ارائه خدمات درمانی برخوردار نباشد که دلیل اصلی آن مطالبات بیمه‌ای و عدم تامین پزشک بود.

دکتر شریف‌نیا ادامه داد: پس از اعلام تعطیلی بیمارستان از 15 اسفندماه، خوشبختانه با رویکرد حمایتی مسئولان استانی و شهرستانی پیگیری‌های لازم برای از سرگیری فعالیت این بیمارستان آغاز شد و نهایتا در جلسه‌ای با حضور معاونت سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه و رئیس و معاونان دانشکده علوم پزشکی قرار بر این شد که فعالیت مجدد پس از تعطیلات نوروزی آغاز شود.

وی افزود: از عموم شهروندان و مردم به دلیل نبود پزشک در راستای ارائه خدمات در ایام تعطیلات نوروزی عذرخواهی می‌کنم، اما قول متعهد می‌شوم که پس از تعطیلات با وجود همه مشکلات روند خدمت‌رسانی در این بیمارستان از سرگرفته شود.

موسس بیمارستان حضرت فاطمه(س) با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات این بیمارستان از بیمه‌ها، گفت: امیدواریم با نگاه حمایتی بیمه‌ها مطالبات بیمارستان بروز شود تا با تقویت نقدینگی بتوانیم مطالبات پزشکان و کادر درمانی را پرداخت و انگیزه حضور پزشکان برای ویزیت بیماران در این مرکز درمانی تقویت شود.

وي تاکيد کرد: لازمه حفظ اين بيمارستان و پرداخت هزينه‌های جاری و پرسنلی فعاليت با ظرفيت 25 درصدي است در حالي‌که در طول اين سال‌ها با کمتر از ظرفيت استاندارد تعریف شده(25 درصد) و با حدود 15 درصد خدمات‌دهی صورت می‌گرفته است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که پس از شروع مجدد فعالیت این بیمارستان راهکار لازم برای برون‌رفت از مشکلات اساسی این بیمارستان اتخاذ شود که از جمله آن بهره‌مندی از ظرفيت پزشکان سطح شهر و حمايت نظام پزشکی شهرستان براي جذب پزشکان حاذق خارج از شهر با ايجاد سازوکار لازم در پرداخت به موقع مطالبات پزشکان، مهمترین درخواست است.

دکتر شریف‌نیا، به‌روز شدن مطالبات و عدم تاخير در پرداخت بدهی‌ها، هماهنگي و تعامل بيشتر بخش دولتی با بخش خصوصی و از بين بردن رقابت در درآمد و نيز خريد خدمت بخش دولتی از بخش خصوصي براي تزريق نقدينگی از دیگر راهکارها برای بقای این بیمارستان دانست.

مديرعامل بيمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه با اشاره به آغاز فعالیت این بیمارستان از سال 1391 با 15 درصد ظرفیت تاکنون گفت: این بیمارستان با برخورداری از پیشرفته‌ترین امکانات درمانی و دستگاه‌های مجهز پزشکی با 96 تخت بستری جزء بیمارستان‌های درجه یک و عالی کشور است که امیدواریم با حمایت دولت ظرفیت پذیرش این مجموعه افزایش یابد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group