پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: از حقوق مادی و معنوی هنرمندان این شهرستان که موجب بالندگی و پویایی حوزه فرهنگی و هنری این منطقه می ‌ شوند دفاع می ‌ کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت ‌ الاسلام سیدابراهیم حسینی در دیدار با هنرمندان ساوه با تاکید بر اینکه هنر هم می ‌ تواند دینی باشد و هم ضد دینی، عنوان کرد: هنر دینی در خدمت انسانیت و ارزش ‌ های اسلامی است اما هنری که در خدمت غیر ارزش ها حرکت کند قطعا در مسیر رشد انسانیت حرکت نمی ‌ کند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام صرفا دین عزا نیست، گفت: در اسلام به برگزاری و اجرای برنامه ‌ های شاد با رعایت موازین و شئونات توصیه کرده است و این نیست که بخواهیم به جامعه القا کنیم که دین اسلام دین عزا و اندوه است.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه ‌ های شاد و اجرای کنسرت و نیز برپایی تریبون های آزاد از جمله تاکیدات اینجانب در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه به عنوان عالی ‌ ترین مرجع تصمیم ‌ گیری در حوزه فرهنگی بوده است چرا که اسلام با شادی منطبق با موازین اسلامی و شرعی مخالف نیست و باید از دستورات دین تبعیت کرد.

امام جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر فرهنگ ‌ سازی در تالارها و مجالس عروسی به منظور اجرای برنامه ‌ های شاد و متنوع با هنرمندی هنرمندان این شهرستان گفت: در بسیاری از مجالس عروسی و تالارها شاهد برگزاری جشن‌هایی هستیم که بوی گناه می ‌ دهد که لازم است با ورود هنرمندان شهرستان با اجرای برنامه های شاد منطبق با موازین شرعی مانع از بروز گناه و حرام در این مراسم شوند.

وی بیان کرد: برگزاری کنسرت ‌ ها نیز باید طبق ضوابط صورت گیرد تا ضمن رعایت شئونات اسلامی سازوکاری فراهم شود تا مردم به ویژه جوانان بتواند از این برنامه ‌ ها استفاده کنند.

حجت ‌ الاسلام حسینی، اعتلای فرهنگ شهرستان را نیازمند انگیزه سازی مادی و معنوی دانست و افزود: هزینه ‌ کرد مادی و معنوی در حوزه هنری آثار و بازخوردهای مطلوبی را در جامعه باقی خواهد گذاشت.

وی خواستار برگزاری جلسات مستمر هنرمندان به منظور احصای دغدغه‌ها و مشکلات جامعه هنری شهرستان شد و افزود: با اولویت بندی دغدغه‌ها زمینه برطرف شدن آنها را با ارایه راهکارهای مربوطه در شورای فرهنگ عمومی بررسی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز با اشاره به فعالیت هشت انجمن فرهنگی و هنری در شهرستان ساوه گفت: با فعالیت این انجمن ها بالغ بر هزار و 500 نفر هنرمند سازماندهی شده اند و در رشته های گوناگون فعالیت هنری دارند.

حسین محمودی فر با اشاره به فعالیت بیش از 100 موسسه فرهنگی هنری، قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان گفت: کمبود اعتبارات مالی و نیز کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات اداره ارشاد برای تقویت فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری است.

بهره ‌ مندی از نظرات نخبگان هنری در تصمیم ‌ گیری ‌ های فرهنگی شهرستان، حضور هنرمندان در جلسات شورای فرهنگ عمومی، تقویت و احداث زیرساخت ‌ های فرهنگی و هنری با جذب سرمایه ‌ گذاران بخش خصوصی و خیرین، حمایت و تقویت بنیه مالی انجمن ‌ های نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... از طریق مراجع ذیربط، تسهیل در اجرای برنامه ‌ های شاد و کنسرت از جمله مواردی بود که هنرمندان در این جلسه مطرح کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group