پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری این استان را از التهاب نجات دهیم، گفت: واگذاری سهام کارخانجات به بهانه خصوصی‌سازی به غیر کارگران شاغل در آن واحدها، ظلمی نابخشودنی است.

داود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، یکی از نگرانی‌های جامعه کارگری استان مرکزی را خصوصی‌سازی برخی صنایع مادر و بزرگ دانست و اظهار کرد: در گذشته ظلمی نابخشودنی به کارگران شرکت‌های آونگان، صنایع، هپکو و ... شده است.

وی ادامه داد: در حالیکه انتظار می‌رود موضوع ساماندهی این صنایع در دستور کار دولت قرار گیرد، اما به یکباره بحث خصوصی سازی شرکت ایرالکو مطرح می‌شود که شوک بزرگی را به جامعه کارگری استان وارد کرده است.

وی با تقدیر از استاندار مرکزی به دلیل موضع قاطعانه نماینده عالی دولت در استان نسبت به موضوع خصوصی سازی صنایع نظیر ایرالکو، اظهار کرد: اگر قرار بر این است که موضوع خصوصی‌سازی اجرایی شود لازم است که سهام کارخانجات به کارگران شاغل در همان واحد تولیدی و صنعتی واگذار شود و اگر قرار شود خصوصی سازی همان راه اشتباه گذشته را طی کند قطعا کارگران با قاطعیت در برابر این طرح خواهند ایستاد و مانع از عملیاتی شدن آن خواهند شد و بنده نیز به عنوان نماینده کارگران تا آخرین لحظه در کنار آنان خواهم بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه، متاسفانه امروز جامعه کارگری استان مرکزی با وجود اینکه از حامیان نظام و دولت هستند، حال و روز خوبی ندارند، گفت: با وجود اینکه کارگران در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری اخیر از حامیان اصلی دولت بودند اما دولت و مجلس عیدی خوبی به کارگران ندادند.

وی گفت: با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس در بند "ز" ماده هفت لایحه بودجه سال 97 و با تایید شورای نگهبان ظلم آشکاری به جامعه کارگری شد و برخلاف منافع و حقوق کارگران قانون وضع شد چرا که منابع سازمان تامین اجتماعی که یک سرمایه بین‌النسلی و حق الناس است، با قانون جدید به غارت می‌رود.

میرزایی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از دولت محوری خارج و به وزیر محوری تبدیل شده است، اظهار کرد: وزیر بهداشت تعیین تکلیف می کند که چه کسی باید به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی انتخاب شود و با همان مصوبه بند "ز" جرقه استیضاح وزیر کار زده می‌شود.

وی تصریح کرد: در طول مدیریت دکتر نوربخش طی پنج سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی یک انضباط و مدیریت مالی مطلوبی در این سازمان حاکم شده بود اما برخی می‌خواهند مانند دولت نهم این سازمان به حیاط خلوت مدیران تبدیل شود و سرمایه آن به تاراج رود و امروز در بدترین شرایط طرح استیضاح در زمانی مطرح شد چراکه شورای عالی کار برای حقوق کارگران تصمیم گیری خواهد کرد.

میرزایی تصریح کرد: مگر معدل دولت چند است و عملکرد سایر وزرا چگونه ارزیابی می‌شود که مستحق استیضاح نیستند ولی وزیر کار باید استیضاح شود.

وی گفت: وزارت بهداشت بنا دارد هزینه‌های اجرای طرح تحول سلامت را از جیب کارگران و از طریق درآمد سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و کارگران باید تمامی هزینه‌های درمان کشور را پرداخت کنند.

وی گفت: دولت هیچ سرانه‌ای بابت درمان کارگران پرداخت نمی‌کند اما متاسفانه کارگران باید جور پرداخت درمان کشور را بپردازند و جای بسی تاسف است که دولت جرات ورود به درآمد سایر سازمان‌های بیمه گر را ندارد و دیواری کوتاهتر از دیوار کارگران نیست. اگر سازمان تامین اجتماعی با بحران مالی مواجه شود آنچنان سونامی کشور را فرا خواهد گرفت که هیچ کس را توان مهار آن وجود ندارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group