چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با آغاز هفته منابع طبيعي و روز درختكاري مراسم روز درختکاری در ساوه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین و مدیران شهری به همراه سایر مسئولان ادارات شهرستان، خانواده معظم شهدا و جمعی از دانش آموزان در آسایشگاه معلولین بانو سمیه ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، شهردار ساوه در این آئین با بیان اینکه وضعیت سرانه فضای سبز در شهر ساوه تا حد مطلوب فاصله دارد، گفت: در حال حاضر در شهر ساوه سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند 12 مترمربع است که برای رسیدن به وضعیت مطلوب این سرانه باید به 17 متر مربع به ازای هر نفر افزایش یابد.

سیدمهدی حسینی افزود: برای تحقق این امر نیازمند احداث نزدیک به 200 هکتار فضای سبز برای شهر هستیم که امیدواریم با پیش بینی برنامه‌های لازم در مدیریت شهری و همکاری با اداره منابع طبیعی شهرستان بتوانیم این میزان فضای سبز را به شهر اضافه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حسن انتخاب آئین جشن درختکاری در مرکز معلولین بانو سمیه ساوه اظهار کرد: انتخاب این مکان مایه خیر و برکت است و موجب تقویت فضای نشاط و شادابی محوطه این مکان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز با بیان اینکه محیط زیست یک سرمایه همگانی است و باید به شکلی مورد استفاده قرار گیرد که دچار تخریب نشود، گفت: حفاظت از زیست محیط یک وظیفه همگانی است و اینطور نیست که مختص به وظایف یک دستگاه خاص باشد.

سعید کریمی ادامه داد: هر دقیقه‌ای که می‌گذرد کره زمین به واسطه بی اطلاعی و ناآگاهی بشر بیشتر دچار آسیب می‌شود و عرصه‌های زیست محیطی با تخریب و تهدید مواجه هستند.

وی با تاكيد بر لزوم كاشت و پرورش انواع درختان و گل‌ها به عنوان يكي از منابع طبیعی تجديدپذير و یک امر ضروري برای بقاي حيات كره زمين بیان کرد: توجه شهروندان در کنار مدیریت شهری به این امر مهم گامی موثر در جهت کاهش آلودگی محیط زیست، تولید اکسیژن و تصفیه هوا توسط توسط فضای سبز است.

وی افزود: اگر هر شهروندی به دو موضوع کاهش استفاده از خودروهای شخصی و توسعه فضای سبز و محیط زیست سالم توجه کند قطعا شاهد کاهش مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا در شهرمان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه نیز به تشریح برنامه های این سازمان در روز درختکاری پرداخت و گفت: اجرای مراسم آئین جشن درختکاری در 15 اسفندماه با حضور دانش‌آموزان، مدیران، مسئولان شهری و موسسات مردم نهاد در مرکز توانبخشی بانو سمیه ساوه مهمترین برنامه این سازمان در این هفته است.

قاسم جبران اظهار کرد: اجرای مراسم کاشت نهال به یاد مادران آسمانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و هفته زندر پارک فدک از 16 لغایت 22 اسفندماه، توزیع نهال به مدت یک هفته به صورت رایگان در پارک شهر بین شهروندان شامل نهال زیتون، زبان گنجشک، کاتالپا و ... و برگزاری مراسم هفته درختکاری با حضور دانش آموزان در مرکز آموزش شهروندی و پارک جامع به مدت یک هفته از 16 لغایت 22 اسفندماه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اجرای برنامه‌های شاد و متنوع نظیر تئاتر طنز با مفهوم صیانت از طبیعت و فضای سبز، برگزاری مسابقه، اجرای سرود دسته جمعی و موسیقی از برنامه‌های این مراسم بود و در پایان به تمامی دانش آموزان گل‌های آپارتمانی اهدا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group