چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت فاطمه (س) به دلیل مشکلات مالی و عدم تعهد مالی بیمه‌ها از جمله سازمان تامین اجتماعی از امروز 15 اسفندماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، با وجود برگزاری جلسه هم اندیشی برطرف شدن مشکلات بیمارستان حضرت فاطمه (س) ساوه در 19 بهمن ماه سالجاری با حضور امام جمعه، نماینده مجلس، استاندار مرکزی، معاونین استانداری و فرماندار و مسئولان دانشکده علوم پزشکی برای برطرف کردن مشکلات این بیمارستان، اما این مرکز درمانی بخش خصوصی از امروز تعطیل شد.

در همین رابطه موسس و مدیرعامل بیمارستان حضرت فاطمه (س) ساوه با تائید این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: پس از برگزاری این جلسه طی نامه‌ای در حدود دو هفته پیش خطاب به رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه اعلام کردیم که در صورت عملی نشدن راهکارهای اتخاذ شده و عدم اجرای مصوبات این جلسه، از 15 اسفندماه سالجاری توان ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان به دلیل مشکلات مالی وجود ندارد.

دکتر سیدعلی شریف‌نیا، اظهار کرد: در این نامه علت اصلی تعطیلی بیمارستان مشکلات مالی عنوان شده بود و اعلام کرده بودیم که علاوه بر تعطیلی بخش های بستری بیمارستان کلیه خدمات اورژانسی و همچنین بخش دیالیز تعطیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بالغ بر 250 میلیون تومان باید بابت حقوق و مزایای نزدیک به 120 نفر از کادر درمانی و کارکنان این بیمارستان پرداخت شود، گفت: با مشکلات مالی موجود و بدهی بانکی و عدم وصول مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر از امروز توان پرداخت هزینه بیمارستانی و نیروی انسانی وجود ندارد و تا یک ساعت دیگر تابلوی تعطیلی بیمارستان را در مقابل درب ورودی نصب خواهیم کرد.

شریف نیا در ادامه با تاکید بر اینکه تعطیلی بیمارستان و بیکار شدن 120 نفر اتفاق ناخوشایندی است که در زندگی شخصی بنده رقم می خورد، گفت: صورتجلساتی که طی یکسال گذشته از سوی مسئولان دانشکده و مقامات استانی و شهرستانی تنظیم شده است هیچکدام اجرایی نشده و به لحاظ نبود ضمانت اجرایی در مصوبات به ناچار ارائه خدمات درمانی در این مرکز درمانی متوقف می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل تشدید مشکلات این بیمارستان، این مرکز از توانایی و کارآیی لازم برای ادامه ارائه خدمات درمانی برخوردار نیست و در صورت وصول مطالبات این بیمارستان از بیمه‌ها و پرداخت هزینه‌های بیمارستانی و نیروی انسانی می توانیم فعالیت خود را از سر گیریم.

دکتر شریف نیا تصریح کرد: وزارت بهداشت باید به صورت جدی به این موضوع ورود کند و با اجرایی شدن راهکارهایی که در جلسه ای با حضور استاندار مطرح شد زمینه ادامه فعالیت این بیمارستان را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، در پی تعطیلی بیمارستان حضرت فاطمه (س) ساوه، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص مشکل ایجاد شده برای بیمارستان حضرت فاطمه (س)ساوه گفته است: بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه یک بیمارستان خصوصی است که بنا به دلایل متفاوت و مختلف از سنوات قبل دچار مشکل شده و این مشکلات رفته رفته افزایش پیدا کرده است.

فتح اله حقیقی افزود: ما اعلام کردیم آنچه که به ما و دولت برمی‌گردد در چهارچوب قانون و وظایفی که داریم به طور حتم مساعدت لازم را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: به منظور اینکه این بیمارستان بیش از این دچار مشکل نشود، متولیان بیمارستان وظیفه سنگینی دارند که باید به آن عمل کنند و آنچه هم که از دست ما برآید کمک می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی در جلسه هم اندیشی برطرف شدن مشکلات این بیمارستان، نخستین راهکار برای حل مشکلات این بیمارستان را واگذاری بخشی از خدمات طرح تحول نظام سلامت به این بیمارستان با استفاده از اختیارات وزیر بهداشت و درمان بیان کرده بود که در این خصوص دانشکده علوم پزشکی ساوه باید سازوکار لازم برای عملیاتی شدن این راهکار را از طریق وزارت بهداشت پیگیری و نتیجه را برای اجرایی شدن اعلام کند.

سیدعلی آقازاده با اشاره به اینکه میزان برخورداری از تخت‌های بیمارستانی در ساوه به ازای هر هزار نفر 1.1 است، گفته بود: راهکار دیگری که برای ارتقای میزان برخورداری مردم این شهرستان از تخت بیمارستانی وجود دارد و آنرا به حد نصاب و نرم کشوری نزدیکتر می‌کند واگذاری این بیمارستان خصوصی به بخش دولتی است که با افزودن 96 تخت بستری در این بیمارستان به بخش دولتی این میزان به 1.4 افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به بدهی 18 میلیارد تومانی این بیمارستان بنا بر اعلام مدیریت آن اعلام کرده بود که با واگذاری این بیمارستان به بخش دولتی و رایزنی با بانک عامل برای بخشودگی دیرکرد وام دریافتی علاوه بر پرداخت معوقات بانکی و سایر بدهی‌ها امکان استفاده حداکثری از خدمات این بیمارستان مجهز و پیشرفته با تعرفه دولتی برای مردم میسر خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group