جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساوه گفت: مصالح غیراستاندارد، اصلی ترین و مهمترین چالش ساختمان سازی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، اکبر علیوردیلو در نشست بررسی کیفیت بتن مصرفی شهرستان در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساوه با بیان اینکه باید ساختمان‌ها طوری بنا شوند که به عنوان ثروت و سرمایه ملی سالهای سال باقی بمانند، گفت: مسکن مامنی برای انسان است و هر یک از ما به دلیل ارتباط مستقیم با جان و مال انسان‌ها مسئولیت بسیار سنگینی در این حوزه بر دوش داریم.

وی تصریح کرد: با فرو ریختن برخی ساختمان‌ها در زلزله استان کرمانشاه که سرمایه هزاران خانوار ایرانی به‌شمار می‌رفت ما را در برابر این پرسش جدی قرار می‌گیریم که ویژگی‌های یک سازه محکم در برابر حوادثی چون زلزله چیست؟

علیوردیلو با بیان اینکه کارشناسان معتقدند، سازه‌های بتنی به دلیل افزایش وزن ساختمان در زلزله، نیروی بیشتری را متحمل می‌شوند، گفت: امروزه در شهر ساوه به دلايلي سازه‌هاي بتني بيشتر از سازه هاي فولادي به كار مي‌روند لذا در اين بين، اطمينان از كيفيت بتن اجرا شده و مطابقت مقاومت فشاري آن با مقاومت مشخصه تعيين شده در نقشه‌هاي اجرايي از اهميت بالايي برخوردار است.

وی استفاده از مصالح غیر استاندارد از جمله بتن را در احداث ساختمان‌های مسکونی صدمه‌ای جبران ناپذیر عنوان کرد و گفت: ایجاد سازه بتنی بادوام مقاوم به هیچ وجه اتفاقی نیست و در روش‌های نوین می‌بایست رفتار و عملکرد مورد انتظار از بتن در شرایط متعدد مورد بررسی قرار گیرد و به دلیل اینکه ساوه بر روی بستری زلزله خیز مستقر بوده بنابراین هرگونه ساخت و ساز بر روی این بستر باید از شرایط ویژه و خاصی پیروی کند.

وی با بیان اینکه گاها حساسیت کار با این ماده (بتن) در شهرستان در میان تولید کنندگان و استفاده کنندگان رعایت نمی‌شود، افزود: تمامی نهادهای ذیربط باید نظارت‌های لازم را بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی انجام داده و از تولید مصالح غیر استاندارد جلوگیری بعمل آورند.

جلسه بررسی کیفیت مصالح ساختمانی مصرفی در شهرستان ساوه از جمله بررسی کیفیت و مقاومت فشاری بتن‌های آماده با حضور شهردار، شرکت‌های تولید بتن، انبوه سازان، نمایندگان فرمانداری، دانشگاه آزاد، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، اداره استاندارد، کارشناسان سازمان عمران شهرداری، نظام مهندسی و ... در محل شورای اسلامی شهر ساوه با حضور اعضا برگزار شد.

در ادامه این جلسه نمایندگان بخش‌های مختلف نظرات و پیشنهادات کارشناسی خود را در جهت ارتقای کیفیت تولید بتن در سطح شهرستان ارائه کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group