جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی متاثر از انحراف در سبک زندگی اسلامی است،گفت: دشمن به دنبال جایگزینی فرهنگ نامناسب و الگوی غربی به جای سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه لازمه جلوگیری از رواج فرهنگ غلط غربی در جامعه را کار فرهنگی منطبق با ارزش های اسلامی دانست و افزود: همه متولیان فرهنگی باید به گونه ای برنامه های فرهنگی را تعریف و اجرا کنند که مورد رضایت مردم قرار گیرد و در آن صورت شاهد ایجاد جامعه ای آرام و با نشاط اجتماعی خواهیم بود و به عنوان مثال برگزاری کنسرت اگر با رعایت شئونات اسلامی و رعایت خط قرمزها باشد بسیاری از مشکلات ما در بحث آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

امام جمعه ساوه تحول در سبک زندگی با رویکرد اسلامی مبتنی بر تحول فرهنگی و اعتقادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وجود مشکلات مالی و اعتباری در حوزه فرهنگی اما ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که با مشارکت و همدلی همه متولیان می توان از انحراف در سبک زندگی اسلامی جلوگیری بعمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی ده ها تعریف دارد، گفت: کارفرهنگی باید به گونه‌ای باشد که نگرش‌ها و باورها را بتوان تغییر داد. باید همایش‌ها و برنامه‌ها را به گونه‌ای تعریف کنیم که دستاورد آن تقویت بنیه اعتقادی و دینی و احیای ارزش‌های اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: متاسفانه در جامعه امروزی به جای فراهم کردن یک زندگی ایده‌ال، ایده‌هایی که نشات گرفته از فرهنگ غرب است جایگزین زندگی ایده ال شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دستگاه‌های متولی فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که جامعه اسلامی، خدا محور باشد در حالیکه هنوز این مهم محقق نشده است.

امام جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه احیای شخصیت و حقوق زن از افتخارات مکتب اسلام است خواستار برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) شد و افزود: جامعه نیاز به تعادل در برگزاری مراسم سوگواری و ولادت دارد از این رو باید مراسم جشن میلاد آن بانوی گرامی اسلام باشکوه خاصی برگزار شود.

وی تاکید کرد: مناسبت‌های دینی فرصتی برای تقویت معرفت افزایی انسان است و باید چهره مذهبی و فرهنگی جامعه را به مردم معرفی تا جایگاه واقعی مردم دیندار این شهرستان به خوبی تبیین شود.

به گزارش ایسنا رئیس دادگستری ساوه نیز خواستار اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی و بررسی جزء به جزء آسیب‌ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شد و افزود: با اولویت بندی و بررسی دقیق آسیب‌ها به صورت جرئی‌تر می‌توان راهکار لازم برای مقابله با آن را اتخاذ کرد.

هادی ملکی خواستار حضور نماینده هنرمندان در جلسات شورای فرهنگ شد و افزود: هنرمندان ظرفیت بالایی برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در شهرستان برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: شهرستان ساوه از ظرفیت بالایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی برخوردار است اما ناکافی است و باید همه کمک کنند تا اقدامات فرهنگی توسعه یابد.

به گزارش ایسنا، رئیس ارشاد و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از فضای مجازی در مدارس پرداخت و به تشکیل کمیته ای در این خصوص اشاره کرد و تحقق این مهم را نیازمند مشارکت بین بخشی دانست.

حسین محمودی فر در ادامه تحول در سبک زندگی اسلامی با رویکرد اسلامی مبتنی بر تحول فرهنگی و اعتقادی را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. ارائه برنامه هایی متناسب با تکثر فرهنگی در ساوه به دلیل وجود اقوام و قومیت‌های متعددی که از فرهنگ‌های گوناگون برخوردارند، بررسی ایده‌های نو برای شکوفایی حوزه فرهنگ و خروج از کار کلیشه‌ای، بررسی علمی آسیب‌های اجتماعی و اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای مدیریت فضای مجازی، تنوع و کیفیت بخشی به برنامه‌های فرهنگی ، بهره‌مندی از نظرات نخبگان، هنرمندان و فعالان فرهنگی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

حضور نماینده‌ای از هنرمندان در جلسه شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه فرهنگی به منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی،کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، حضور کارشناسان در مدارس با هدف بررسی آسیب‌های فضای مجازی و تشکیل کمیته فرهنگی با حضوردستگاه‌های متولی فرهنگی به منظور تدوین تقویم فرهنگی سالانه از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group