دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه بر ریل گذاری دانشگاه در مسیر درآمدزایی از طریق تجاری سازی تاکید کرد.

رضا حیدری نوری در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه حرکت جدیدی را برای درآمدزایی از طریق تجاری سازی فناوری آغاز کرده است که علاوه بر متوقف کردن کاهش دانشجو با توسعه کیفی و کمی آموزش به دنبال تقویت فعالیت ‌ های تحقیقاتی و پژوهشی کارآفرین برای خلق ثروت است.

وی به استقرار 18 گروه فناور در واحد ساوه اشاره کرد و گفت: واحدهای فناور دانشجویی یا اعضای هیئت علمی طرح یا ابتکار ویژه ‌ ای برای تولید ثروت یا به ثمر رساندن تحقیقات خود در دست دارند و در این حوزه فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارتقا داده اند.

وی به ارتباط موثر دانشگاه با صنعت و کشاورزی برای برآوردن نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی آنان اشاره کرد و گفت: با توجه به برخورداری تجهیزات مدرن آزمایشگاهی در واحد ساوه که حتی در کشور نیز کم نظیر است این ظرفیت برای ارتباط موثر با صنعت و کشاورزی برای انجام کارهای تحقیقاتی وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد ساوه تصریح کرد: هم اکنون در حال اخذ استاندارد هستیم که بتوان با بخش های صنعتی شهرستان قراردادهایی را منعقد کرده و نیازهای بخش صنعت در حوزه شیمی، رنگ، سموم و آفات کشاورزی، آزمایش خاک، نانو و .... را برآورده کنیم.

وی به وجود هسته ‌ های علمی مراکز رشد اشاره کرد و گفت: این هسته های علمی، جایگاه فعالیت های فوق برنامه دانشجویان در هر رشته است و گروه های فناور می توانند با استفاده از امکانات دانشگاه طرح ‌ های تجاری سازی و درآمدزایی خود را به نتیجه برسانند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group