جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با برگزاری دومین جشنواره آئین‌های سرزمین من برای اولین بار در سطح شهرستان "شهر قصه " در دبستان پسرانه سما واحد ساوه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دومین جشنواره آیین‌های سرزمین من، با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ اصیل ایران، ارزش‌های اسلامی و دینی و میراث فرهنگی با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و سما واحد ساوه و مدیر میراث فرهنگی شهرستان ساوه اولیاء و مربیان در محل دبستان پسرانه سما برگزار شد.

سرپرست معاونت سما واحد ساوه در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف انتقال فرهنگ‌های بومی و اصیل ایرانی و محلی به نسل امروز باهمکاری اولیاء ومربیان دبستان پسرانه سما بر پاشده است.

سید میثم ابراهیمی افزود :برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با عنوان آیین‌های سرزمین من موجب می‌شود تا دانش آموزان، نوجوانان وجوانان پیرامون سنت‌های سرزمین خود به تحقیق پرداخته و در احیا و استفاده ازاین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها گام‌های بلند وموثری درآینده بردارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ایران اسلامی دارای مولفه‌های بسیاری برای پیشرفت است که یکی از این مولفه‌ها فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است، اضافه کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با فرهنگ اصیل خود آشنایی بیشتری داشته باشند تا فرهنگ بیگانه تاثیری بر آنان نداشته باشد.

سرپرست معاونت سما ساوه افزود: این جشنواره در بخش های مختلف از جمله حفظ میراث فرهنگی، احیا موسیقی سنتی، احیا بازی‌های سنتی و بومی، ارائه اشعار با لهجه ساوه‌ای، ترویج صنایع دستی وگردشگری، معرفی آثار فرهنگی و صنایع دستی ویژه ساوه انجام شده است.

در ادامه ابراهیم فراشیانی معاون مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه با تقدیر از برگزاری چنین همایشی گفت : معرفي و بيان اصالت و ماهيت اقوام ايراني، معرفي هويت ايران اسلامي، تقويت همبستگي و همگرايي ملي و چگونگي شكل‌گيري آيين‌ها از ماموریت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است که بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش در صدد است با اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل قصه گویی وشعر خوانی در سطح مقطع ابتدایی دانش آموزان را با آیین نیاکان آشنا کند و امروز برای اولین بار در سطح شهرستان در دبستان پسرانه سما شهر قصه ایجاد می‌شود ..

با هدف ترغیب دانش آموزان به مصرف غذاهای سالم و بومی نمایشگاه غذای سالم و بومی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group