جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: فعالیت‌های فرهنگی متناسب با جایگاه و شان شهروندان این شهر صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید کریمی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر که با حضور اعضای شورا، متولیان فرهنگی و جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه شهر مهاجر پذیر ساوه نیازمند توجه خاص و اقدامات ویژه در بخش فرهنگی است، عنوان کرد: فرهنگ غنی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی دو نعمت بزرگی است که خدای تعالی بر ما ارزانی داشته است، اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله برخی سوء مدیریت‌ها و عدم برنامه‌ریزی لازم تاکنون نتوانسته‌ایم آنچنان که باید و شاید در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه متولیان فرهنگ در کشور طی سالهای گذشته موفق عمل نکرده‌اند، تصریح کرد: حل مشکلات تنها منوط به وجود پول و اعتبار نیست بلکه به دلیل ضعیف عمل کردن در انجام کارهای فرهنگی است و امروز شاهد بسیاری از آسیب‌ها در جامعه هستیم.

کریمی به شرایط فرهنگی ساوه اشاره کرد و تصریح کرد: این شهر به دلیل تعدد خرده فرهنگ‌ها و داشتن مناطق حاشیه نشین دارای شرایط ویژه و نیازمند اقدامات خاص و ویژه در بخش فرهنگی است لذا باید در قالب یک کار گروهی و جلوگیری از موازی کاری با یک برنامه‌ریزی مدون در این زمینه ورود پیدا کنیم.

وی افزود: شهرداری ذاتا متولی کارهای فرهنگی نیست اما در ساوه طی چند سال اخیر، شهرداری پرچمدار کارهای فرهنگی بوده است و با انجام اقدامات مهمی مانند احداث اماکن تفریحی و فرهنگی، حمایت از مساجد و ساخت سالن‌های ورزشی در این زمینه پیشتاز بوده است.

کریمی بیان کرد: مدیریت شهری ساوه اکنون با وجود کمبود شدید اعتبارات آمادگی دارد تا با تمامی توان ضمن تعامل با متولیان فرهنگ در شهرستان در راستای مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان در رفع آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهر همکاری کند.

وی با تاکید بر اینکه فقر فرهنگی در حاشیه شهر بالاست ، اظهار کرد: بسیاری از معترضان حوادث اخیر از ساکنین حاشیه شهر بودند که لازم است نگاه عادلانه در کار فرهنگی صورت گیرد تا تمام شهر از ثمرات فعالیت‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ساوه نیز بر استفاده از ظرفیت و توانمندی نظرات نخبگان و فعالان فرهنگی در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری تاکید کرد.

احمد حاج امینی گفت: در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر به دنبال ارایه برنامه‌های فرهنگی با جذابیت بالا و مطابق با سلیقه تمامی شهروندان هستیم.

وی در ادامه گفت: برای اداره امور شهر اولویت بندی کنیم که نخستین اولویت پویایی فرهنگ جامعه و حاکم شدن فرهنگ اصولی است چرا که معتقدیم اگر فرهنگ اصلاح شود قطعا سایر حوزه ها نیز اصلاح می شود.

حاج امینی در ادامه گفت: تعامل با مجموعه های فرهنگی از موضوعاتی است که در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر پیگیری و تاکنون ثمرات بسیار خوبی نیز داشته است.

وی در ادامه به موضوع چهارشنبه آخر سال به عنوان دستور دوم کمیسیون اشاره کرد و از همه متولیان فرهنگی خواست تا به مدیریت واحد مانع از بروز آسیب‌ها و تبعات منفی این آئین سنتی شوند.

وی عنوان کرد: در بودجه 138 میلیاردی شهرداری برای سال آینده حدود سه میلیارد تومان در حوزه فرهنگی ورزشی اجتماعی پیش بینی شده است که به دنبال همفکری برای هزینه مطلوب در این حوزه با استفاده از نظرات نخبگان فرهنگی جامعه هستیم.

شهردار ساوه نیز گفت: تنوع اقوام و فرهنگ‌ها در ساوه یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و اجتماعی است .

سیدمهدی حسینی افزود: تنوع لباس‌ها، گویش‌ها،غذاها، آداب، رسوم و سننِ اقوام و طوایف مختلف در این شهر از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود که باید ضمن پاسداشت آنها با استخراج و شکوفا کردن این فرهنگ ها در جهت ایجاد نشاط و شادابی در شهر تلاش کرد.

وی افزود: با نگاهی به پهنه جغرافیایی ایران اسلامی، به گوناگونی اقوام و طوایف ساکن در این کشور اعم از کردی، لری، بلوچ، آذری، گیلکی و... پی می‌بریم که هر کدام به فراخور پیشینه فرهنگی خاصی که از آن برخوردار هستند، به عنوان سرمایه‌های انسانی بالقوه، فرصت پیشرفت و شکوفایی هر چه بیشتر را فراهم می کنند که خوشبختانه شهر ساوه به دلیل مهاجرپذیری از ظرفیت داشتن اقوام مختلف بهره‌مند است.

در ادامه این جلسه برخی از مسئولان فرهنگی و فعالان این عرصه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

پرهیز از کار گزارشی، احصای نیازمندی‌های مردم و انجام کار متناسب با نیازسنجی جامعه و با سلیقه‌های متنوع مردم، مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر در برنامه‌های فرهنگی، افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها، استمرار و پیوستگی امور، هدفمند کردن برنامه‌ها و منطبق با آرمان‌های انقلاب، پرهیز از کارهای شتابزده، مسجد محور کردن فعالیت‌های فرهنگی، تقویت بنیان خانواده‌ها با ارایه برنامه‌های فرهنگی خانواده محور ، کمبود اعتبارات فرهنگی هنری و بهره‌گیری از توان هنرمندان با تخصیص اعتبارات و تدوین تقویم فرهنگی به منظور همگرایی در اجرای برنامه های فرهنگی از جمله مسایلی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group