سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

در پی انتشار گزارشی با عنوان " بیماران اِم اِس ساوه 5 روز است دارو ندارند؛ به دادشان برسید" معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ساوه توضیحاتی را ارائه داد.

حسین معمارنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: موضوع تامین داروهای بیماران خاص از جمله بیماران مبتلا به ام‌اس یکی از موضوعاتی است که توسط فرمانداری پیگیری می‌شود تا بیماران بتوانند به سهولت داروی مورد نیاز خود را با توجه به شرایط جسمی خود دریافت کنند.

وی با اشاره به پیگیری این موضوع در کمیته بیماری‌های خاص شهرستان عنوان کرد: در این کمیته برنامه‌ریزی لازم برای حل مشکل دارویی بیماران خاص از جمله بیماران مبتلا به ام‌اس با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفت و به دلیل بدهی بیمارستان شهید مدرس به شرکت‌های دارویی مقرر شد تا داروی مورد نیاز این بیماران از طریق داروخانه‌ای که به بیماران معرفی شده است تامین شود.

وی ادامه داد: اخیرا شورای هماهنگی بیمه‌های استان مرکزی با طرح اشکالی بر نحوه توزیع داروهای بیماران خاص از طریق داروخانه‌های بخش خصوصی خواستار ارائه خدمات دارویی توسط بیمارستان شهید مدرس شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر داروخانه معرفی شده برای ارائه خدمات دارویی مشکلی بابت توزیع دارو ندارد و تنها مشکل ممانعت بیمه‌ها از این شیوه توزیع داروست.

معمارنیا، با اشاره به تشکیل جلسه‌ای به درخواست فرمانداری شهرستان با حضور نمایندگان بیمه‌های استان در شهرستان اظهار کرد: این جلسه طی هفته جاری تشکیل و در خصوص برطرف کردن این مشکل و تعیین تکلیف نحوه توزیع داروی بیماران خاص تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی در حال حاضر از توانایی مالی لازم برای تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص برخوردار نیست، گفت: بیمه‌ها مکلف به همکاری با داروخانه‌های بخش خصوصی برای ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص بویژه بیماران مبتلا به ام‌اس هستند و دانشکده علوم پزشکی نیز باید نظارت دقیق بر نحوه اجرای این طرح داشته باشد.

معاون فرماندار ساوه تصریح کرد: پیشنهاد فرمانداری این شهرستان تحویل دارو از طریق داروخانه‌های بخش خصوصی و با نظارت کامل دانشکده علوم پزشکی بر نحوه ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص است که قطعا در جلسه روز سه شنبه (فردا) بیمه‌ها را مجاب به تحقق اجرایی شدن این پیشنهاد خواهیم کرد و بزودی مشکل تامین داروی بیماران برطرف خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا، روز گذشته در گفت‌وگو با مدیرعامل موسسه مردم ‌ نهاد حمایت از بیماران مبتلا به MS در ساوه و نیز مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه به تشریح جزئیات وقفه پنج روزه در توزیع دارو به بیماران خاص پرداخت، پیشتر نیز در چهارم دی ماه سال جاری با انتشار خبر " بغض‌های فروخورده اِم اِسی ساوه/از بدهی‌های بیمارستانی تا بستری در بخش جراحی" به تشریح ابعاد گوناگون مشکلات این بیماران پرداخته بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group