جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از انجام مطالعات اولیه امکان‌سنجی کشت گیاهان دارویی در این دانشگاه خبر داد.

مسعود قربانحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی اظهار کرد: با درخواست 60 هکتار زمین برای کشت گیاهان دارویی از سوی بخش خصوصی در این دانشگاه کار مطالعاتی و امکان‌سنجی این مهم آغاز شده است.

وی بیان کرد: در خصوص موافقت نهایی با انجام این طرح با تنظیم قراردادی بین دانشگاه و سرمایه گذار بخش خصوصی کار واگذاری زمین، تامین آب مورد نیاز و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از سوی دانشگاه انجام و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این طرح به صورت مشترک اجرایی خواهد شد.

قربانحسینی در پاسخ به این پرسش که چه گیاهان دارویی قرار است در این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی کشت شود، گفت: براساس مذاکرات اولیه نوع گیاهان دارویی که قرار است در این واحد کشت شود، بسته به موقعیت اقلیمی و سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب می شود.

وی بیان کرد: معاونت تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه در خصوص نوع گیاهان دارویی قابل کشت در این واحد اعلام نظر می کند و در صورت نهایی شدن مطالعات و عقد قرارداد، کشت این گیاهان با توجه به میزان تقاضای بازار آغاز خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group