جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه بر ضرورت تامین منابع آبی مورد نیاز صنایع مستقر در شهر صنعتی کاوه این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه هماهنگی پروژه احداث خط انتقال آب جایگزین شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: بزرگترین شهر صنعتی کشور در شهرستان ساوه مستقر است و به دلیل برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی و بسیاری مزیت‌های دیگر از زیرساخت مناسب برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برخوردار است.

وی ادامه داد: پتانسیل مطلوب شهر صنعتی بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، افزایش آمار اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است که از مولفه‌های اصلی برای افزایش درآمد شهرستان به شمار می‌روند از این رو تامین زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق برای توسعه سرمایه‌گذاری و تقویت بستر لازم از ضرورت دو چندان برخوردار است.

فرماندار ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولیت کمیسیون حفاری در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر با شهرداری است، گفت: با توجه به مالکیت شهرداری ساوه در خصوص شوارع و فضاها و مسئولیت آن در قبال ساماندهی تجهیزات و تاسیسات شهری مقتضی است مجوزهای لازم با هماهنگی دستگاههای ذیربط از کمیسیون حفاری اخذ شود.

رئیس دادگستری ساوه نیز گفت: حجم بالایی از پرونده‌های قضایی متوجه افراد ساکن در حاشیه شهر است که لازم است ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی و مناطق حاشیه نشین در اولویت فعالیت‌های عمرانی شهرداری قرار گیرد.

هادی ملکی بیان کرد: ساماندهی نقاط حاشیه نشین و برطرف کردن مشکلات و معضلات ناشی از سکونت در نقاط غیررسمی مستلزم تخصیص اعتبارات لازم و کافی است.

در ادامه صادقی زاده مدیر عامل شرکت شهر صنعتی کاوه(سهامی خاص) گفت: سابقه احداث خط انتقال آب شهر صنعتی کاوه به قبل از انقلاب برمی گردد که در آن موقع خارج از محدوده و حریم شهری ساوه بوده است.

وی عنوان کرد: گسترش شهر ساوه موجب از بین رفتن حریم خط انتقال آب شده است و با توجه به نیاز مبرم صنایع شهر صنعتی به آب کافی ضرورت تامین آن از منابع مختلف، دو چندان است.

سیدمهدی حسینی شهردار ساوه نیز هزینه برآورد شده برای جبران خسارت ناشی از حفاری پروژه‌های خط انتقال آب جایگزین شهر صنعتی کاوه را بسیار زیاد برآورد کرد.

در این جلسه مقرر شد که مبلغ هفت میلیارد تومان به عنوان هزینه جبران ایراد خسارت برای حفاری خط انتقال آب جایگزین شهر صنعتی کاوه به شهرداری پرداخت شود که از این مبلغ چهار میلیارد تومان آن در دو قسط و الباقی به صورت زمین معوض واقع در شهر صنعتی کاوه واگذار شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group