پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

 
مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم ابوالفضل انوری دارنده دو مدال برنز جهان و بازی‌های آسیایی و پرچم‌دار کاروان ایران در رقابت‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی عصر امروز با حضور مردم و مسئولان در روستای سامان بخش نوبران ساوه برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، پیکر مرحوم ابوالفضل انوری صبح امروز از مقابل منزل وی در تهران به سمت خانه کشتی محمد بنا منتقل و با حضور بزرگان کشتی کشور تشییع و سپس به زادگاهش واقع در روستای سامان از توابع بخش نوبران ساوه منتقل شد.
در مراسم تشییع پیکر مرحوم انوری علاوه بر بزرگان کشتی کشور، جمعی کثیری از ورزشکاران و مردم و مسئولان از جمله نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، فرماندار ساوه و برخی مسئولام استانی و شهرستانی حضور داشتند.
در این مراسم پس از اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم با نوای ضرب و زنگ مرشد، تشییع کنندگان با این ورزشکار نامی و پر افتخار ایران زمین وداع کردند.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی با تجلیل از این ورزشکار پرآوازه بخش نوبران و شهرستان ساوه اظهار کرد: این شهرستان مهد پرورش بزرگان و ناموران در حوزه‌های گوناگون ورزشی، علمی، ادبی و ... است و مرحوم انوری از افتخارات روستای سامان است که در طول سالیان گذشته پرچم کشورمان به دست وی در میادین مختلف ورزشی در عرصه بین‌المللی به اهتزار در می‌آمد.
محمدرضا منصوری با اشاره به کسب افتخارات بسیاری از سوی این قهرمان ملی پوش و پرچمدار ایران در المپیک اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد یک سالن کشتی با امکانات لازم را به نام این قهرمان ارزشمند روستای سامان در این روستا احداث کنیم تا جوانان و نوجوانان این روستا با انجام ورزش کشتی در این سالن ورزشی یا خانه کشتی نام و یاد این قهرمان کشورمان را زنده نگه دارند.
مرحوم ابوالفضل انوری دارنده دو مدال برنز کشتی جهان و پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک 1968 مکزیکوسیتی و ملی‌پوش سابق کشتی آزاد ایران در سنگین وزن مدت زیادی در بستر بیماری بود که در 25 بهمن ماه دار فانی را وداع گفت.
انوری در مسابقه‌های جهانی 1966 و 1969 در اوزان 97+ و 100+ صاحب دو مدال برنز جهان شد. او همچنین در مسابقه‌های جهانی 1967 به عنوان چهارم دست یافت و در بازی‌های المپیک 1968 مکزیکو سیتی در رده ششم قرار گرفت. انوری در بازی‌های آسیایی 1970 بانکوک نیز برای ایران به میدان رفت که صاحب مدال برنز شد.  وی متولد 20 بهمن 1317 در ساوه بود که 6 دوره نیز قهرمان ارتش‌های جهان شده بود. 
انوری بلند قدترین کشتی گیر تاریخ ایران با 195 سانتی متر قد بود که از وی به عنوان گمنام ترین رکورددار تاریخ کشتی جهان یاد می‌شود. از آن مرحوم دو فرزند پسربه نام‌های مجید و عبدالله و دو دختر به نام‌های مریم و مژگان به یادگار مانده است.
 


انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group