شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خطبه‌های فاطمی و سبک زندگی آن بانوی بزرگوار نیاز امروز جامعه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام علی دارابی در نخستین همایش تجلیل و تکریم خادمین فاطمی شهرستان ساوه اظهار کرد: شناخت حضرت زهرا(س) و درک حقیقت فاطمی مساوی است با درک شب قدر و لذا عمل به سیره آن بانوی بزرگوار از فضیلت بالایی برخوردار است.

وی به ساده زیستی به عنوان اصلی ترین شاخصه زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: زندگی ساده حضرت صدیقه طاهره (س) بهترین الگو برای جامعه بشری است.

وی عبادت خاضعانه و جانانه حضرت زهرا(س) را دومین ویژگی برجسته دخت نبی مکرم اسلام (ص) دانست و افزود: دعا و نیایش و تضرع فاطمی ارزشمند و الگو برای کسانی است که فکر می کنند با پول و قدرت می توان مشکلات را حل کرد در حالیکه عبادت و بندگی خدا و تضرع به درگاه الهی علاوه بر اجر معنوی موجب آرامش انسان و برطرف کننده مشکلات است.

این مقام مسئول در سازمان تبلیغات اسلامی کشور تلاش برای تبیین سیره فاطمی در بین نسل جوان را الزامی دانست و افزود: هیئات مذهبی باید در معرفی سبک زندگی اسلامی به آحاد مختلف جامعه تلاش کنند.

وی به کارکرد مهم هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: هیئات مذهبی باید در مقابله با آسیب‌ها خدمات اجتماعی ارائه دهند و دغدغه‌مندانه برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی گفت: امروز در سایه فعالیت‌های مجموعه‌های دینی و اعتقادی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد هستیم و هیئات مذهبی با کارکردی فرهنگی و اجتماعی به دنبال برطرف کردن آسیب‌ها و انجام جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان و برطرف کردن مشکلات فقر در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام دارابی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی پیاده نظام انقلاب و رهبری هستند، افزود: یکی دیگر از کارکرد های این مجموعه‌های دینی تعالی انقلاب و تقویت ارزش های مذهبی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به مجموعه‌هایی است که اصلی ترین وظیفه آنها حفظ دین و انقلاب است، گفت: دشمن به دنبال پیاده کردن جنگ فرهنگی است و برای مقابله با آن باید ضمن تقویت بنیه دینی و اعتقادی مردم فعالیت‌های فرهنگی را تقویت کنیم.

وی تربیت انسان های مومن و انقلابی، متعهد و کارآمد را اصلی ترین ماموریت دلسوزان انقلاب دانست و تصریح کرد: نسل جوان سرشار از استعدادهایی است که در سایه تربیت صحیح دینی می‌توان شکوفا کرد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال انحراف مردم از دین و فراموش کردن انقلاب است، گفت: دشمنان از درک رابطه عمیق مردم با حکومت ناتوان هستند و با وجود همه توطئه‌افکنی‌ها شاهد حضور میلیونی مردم در حماسه سیاسی 22 بهمن بودیم و مردم حضوری آگاهانه و با بصیرت برای دفاع از انقلاب و رهبری را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به نام امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب در جهان می درخشد و این انقلاب الگویی برای تمامی آزادیخواهان جهان است.

وی در ادامه به برخی ویژگی‌های حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: وقتی شخصیت معمار کبیر انقلاب را بررسی می‌کنیم مهمترین ویژگی امام عبادت و مناجاتی است که به تاسی از مادرش حضرت زهرا (س) در شخصیت او متجلی بود.

دارابی توکل به خدا، اخلاص و تواضع را سه ویژگی دیگر امام دانست و گفت: اخلاص در امور رمز ماندگاری امور است و تقویت اخلاص کارها را از حالت ویترینی خارج کرده و ماندگار می‌کند.

وی خواستار برطرف کردن مشکلات مردم به ویژه مستضعفین شد که از توصیه‌های امام راحل بود و گفت: اگر تواضع و اخلاص در مسیر خدمتگزاری باشد قطعا مورد رضایت خدا و مردم خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این سازمان را یکی سازمان مردمی و در خدمت به مردم دانست و گفت: وظایف سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد حاکمیتی در عرصه مدیریت فرهنگی کشور است و برای تحقق ارزش‌های اسلامی دست نیاز به سوی مردم و همه دلسوزان فرهنگ جامعه دراز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت این سازمان تبلیغ حکیمانه دین به نحو مطلوب و با استفاده از تمامی ظرفیت‌هاست، گفت: این سازمان با ایجاد شبکه عظیم تبلیغی درصدد ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه است که با برگزاری گفتمان های دینی و نشست‌های بصیرت افزایی به رسالت خود عمل می کند.

دارابی با تقدیر از برگزاری همایش تجلیل از خادمین فاطمی از این مراسم به عنوان الگویی یاد کرد که می توان به سایر نقاط کشور تعمیم داد.

 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: جریان‌های فرهنگ ساز در حوزه دین به منظور ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه تقویت شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور در نخستین همایش تجلیل و تکریم از خادمین فاطمی شهرستان ساوه اظهار کرد: فرهنگ فاطمی برگرفته از فرهنگ الهی، قرآنی و نبوی و علوی است و به عنوان یک جریان فرهنگ ساز در جامعه باید با تبیین آن در بین نسل جوان تقویت شود.

وی بیان کرد: تقویت جریان‌های فرهنگ ساز در حوزه دین موجب تاثیرگذاری نقش اساسی دین در جامعه خواهد شد و فعالان مذهبی و فرهنگی به عنوان رسولان جامعه بار این مسئولیت مهم را بر دوش می‌کشند.

حجت‌الاسلام قربانپور بیان کرد: بخشی از وظایف مهم فعالان دینی و فرهنگی پاسخگویی به شبهات و تناقضات و مجموعه‌هایی است که بر علیه دین فعالیت دارند تا بتوان با هدایت آنان بنیه اعتقادی را در بین جامعه تقویت کرد.

وی از خادمین فاطمی به عنوان فعالان دینی و فرهنگی یاد کرد که به عنوان حافظان آرمان های اهل بیت (ع) و دین شایسته تجلیل هستند و افزود: تجلیل از این قشر موجب تقویت انگیزه برای دفاع از آرمان‌های قرآن و عترت است.

قربانپور در ادامه گفت: در هر جامعه اسلامی و غیراسلامی شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی هستیم و مکتبیون و حافظین ارزش‌ها به عنوان پرچمداران برخورد با آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی هستند.

وی بیان کرد: در سایه تقویت برنامه های فرهنگی و حضور موثر حافظان ارزش‌ها در جامعه شاهد کاهش 25 درصدی طلاق و اعتیاد در جامعه هستیم و در این میان هیئات مذهبی، روحانیان و ذاکرین اهل بیت (ع) نقش آفرینی می کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی خواستار ورود جدی فعالان فرهنگی به عنوان پرچمداران مبارزه با آسیب‌های اجتماعی شد و افزود: همه ما باید خادم قرآن و عترت باشیم و مبانی دینی و اعتقادی را در بین آحاد جامعه تبیین و روشن کنیم.

وی خواستار پیاده کردن معنویات و دستورات دین مبین اسلام در جامعه شد تا این فرهنگ ناب به عنوان هادی بشریت و هدایت کننده جامعه بشری مسیر سعادت انسان را هموار کند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: در نخستین همایش تجلیل و تکریم از خادمین فاطمی شهرستان ساوه از 60 نفر از فعالان در حوزه‌های گوناگون تجلیل می شود.

حجت‌الاسلام حسینعلی یزدان دوست افزود: با فعالیت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شاهد توسعه فعالیت های فرهنگی در شهرستان ساوه هستیم به گونه‌ای که در این اقدام مشارکتی این همایش برای اولین بار در ساوه برگزار و در سالهای آتی استمرار خواهد یافت.

مرثیه سرایی در سوگ حضرت زهرا (س) و تجلیل از خادمین فاطمی با اهدای لوح تقدیر و تندیس همایش از دیگر برنامه‌های این آئین معنوی بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group