پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران مکلف به رونق اشتغال روستایی هستند تا عمران، آبادانی و توسعه اقتصادی در روستاها ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در همایش دهیاران بخش مرکزی ساوه که با حضور مدیر کل امور روستایی استانداری مرکزی برگزار شد، عنوان کرد: ایجاد شغل در روستا موجب وابستگی بیشتر روستاییان به سکونت در روستا شده و از مهاجرت به شهر جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم نگاه جدی به روستاها، مناطق عشایری و نقاط محروم شده است و بسیاری از مناطق محروم در سایه توجه دولت به نقاط برخوردار تبدیل شده و روند رونق اقتصادی شتاب گرفته است.

فرماندار ساوه با اشاره به تقدیم لایحه دو فوریتی از سوی دولت به مجلس به منظور ایجاد و توسعه اشتغال روستایی اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب نیز موافقت خود را برای تخصیص اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اعلام کردند که برای هر استان و شهرستان سهم خاصی با توجه به میزان برخورداری و سایر شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات با نرخ 6 درصد نیز در حمایت از اشتغال روستایی با بازپرداخت طولانی و تنفس دو ساله از دیگر سیاست‌های حمایتی دولتی در تقویت اقتصاد روستایی و شغل دائم است.

بهاروند به تخصیص 14 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی در شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار در مرحله اول برای روستاهای شهرستان جذب شده است و درصدد هستیم تا مرحله دوم را نیز جذب کنیم.

وی بیان کرد: وظیفه دهیاران و شوراهای اسلامی این است که طرح اشتغال‌زایی را ارائه و با هماهنگی بخشداری و اداره کار نسبت به جذب اعتبارات برای ایجاد صنایع کوچک و بزرگ و صنایع دستی اقدام شود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل امور روستایی استانداری مرکزی نیز گفت: وضعیت اشتغال روستایی به گواه اطلاعات و آمار موجود در شهرستان ساوه به مراتب بهتر از سایر نقاط استان است.

سعید فائض‌پور با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب در حوزه اشتغال روستایی اظهار کرد: از مجموع 30 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته سهم استان مرکزی برای اشتغال روستایی، شهرستان ساوه توانسته است تا به امروز نزدیک به 6 میلیارد را جذب کند و تا پایان سال به 10 میلیارد تومان خواهد رسید و به عبارتی این شهرستان توانسته است یک سوم میزان اعتبارات روستایی استان را به خود اختصاص دهد.

وی سهمیه مرحله اول شهرستان را 14 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 86 نفر در جهاد کشاورزی شهرستان نیز برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی ثبت نام کردند که در کنار سایر درخواست‌ها در حوزه های گوناگون مانند گردشگری، اقتصادی و تولیدات خانگی قابل بررسی و تخصیص اعتبار است.

این مقام مسئول در استانداری مرکزی به تخصیص اعتبارات در حوزه کشاورزی به عنوان اولویت نخست در اعطای تسهیلات اشاره کرد و گفت: از طرح‌هایی که اقدام به کشاورزی نوین و خروج از کشاورزی سنتی با تاکید بر کشت محصولات با نیاز آبی کمتر می‌کنند حمایت می‌شود.

فائض‌پور تصریح کرد: در حوزه ایجاد اشتغال روستایی و عشایری که نگاه جدی رهبری، دولت و مجلس است هیچ بهانه ای پذیرفته نیست و با اعمال سیاست‌های حمایتی از دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان پیشران توسعه روستایی انتظار می‌رود که برای ایجاد اشتغال گام‌های اساسی بردارند.

وی بیان کرد: با اعطای تسهیلات به دنبال توزیع پول در روستاها نیستیم بلکه به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و با سخت گیری های لازم پیگیر هزینه کرد اعتبارات در حوزه‌های گوناگون اشتغالزایی بوده تا تجربیات ناموفق گذشته که منجر به هزینه کرد اعتبارات در مسیر غیر از ایجاد اشتغال است تکرار نشود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group