چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه مشکلات صنایع این شهرستان در دو بخش استانی و ملی مطرح است، گفت: با نگاه ملی و تلاش مدیران، مشکلات صنعت ساوه را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه ستاد استانی پیگیری و اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در شهرستان ساوه، اظهار کرد: مزیت‌ها و پارامترهای شهرستان ساوه موجب تقویت انگیزه سرمایه‌گذاری شده و انگیزه بخش خصوصی را برای ایجاد سرمایه گذاری در این شهرستان دوچندان کرده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 44 هزار کارگر در شهر صنعتی کاوه و شهرکهای صنعتی این شهرستان اظهار کرد: با وجود فعالیت این حجم کارگر در حدود 470 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرستان اما مشکلات آن به تناسب تعداد صنایع موجود نسبت به سایر نقاط کشور به مراتب کمتر است.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه کارفرمایان ساوجی کارگران را فرزندان خود می دانند، افزود: با وجود سختی ها و مشکلات صنایع اما کارگران با تلاش مضاعف در سنگر تولید و اقتصاد مجاهدت می کنند.

وی گفت: برخی از واحدهای صنعتی تا حدود 60 درصد ظرفیت تلاش می کنند که لازم است با نگاه ملی و طرح مشکلات آنان در سطح کلان کشور مشکلات را برطرف کرد.

بهاروند خواستار افزایش اختیارات مدیران شهرستان شد و افزود: 30 درصد سهم صنعت استان در ساوه مستقر است اما مدیران شهرستان با وجود اینکه این شهرستان فرمانداری ویژه است از اختیارات قانونی لازم برخوردار نیستند که لازم است تفویض اختیار شود تا بسیاری از مشکلات و نیازهای صنایع در شهرستان برطرف و حل شود.

وی به نبود اتاق بازرگانی مستقل در ساوه اشاره کرد و گفت: از مجموع 400 کارت بازرگانی صادر شده در سطح استان 260 کارت بازرگانی به شهرستان ساوه تعلق دارد و طبق قانون در هر شهرستانی که بیش از 50 کارت بازرگانی صادر شده است باید اتاق بازرگانی مستقل ایجاد شود در حالیکه هنوز این اتفاق در ساوه نیفتاده است و با وجود پیگیری های صورت گرفته نتیجه ای در بر نداشته است.

وی ارتقای دانش مدیران و تقویت سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از ثمرات استقرار اتاق بازرگانی در شهرستان دانست و افزود: عدم استقرار اتاق بازرگانی در شهرستان ویژه ساوه به عنوان دومین شهرستان استان با این حجم کارت بازرگانی صادر شده از بزرگترین موانع تولید است.

بهاروند به کمبود برق صنایع شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که مشکل تامین برق شهر صنعتی شهرک سرمایه گذاری خارجی ساوه برطرف شود ظرف مدت سه ماه آینده شاهد جذب نیرو و آغاز فعالیت این شهرک به عنوان دومین شهر صنعتی ساوه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: مشکل صدور کارت بازرگانی باید ریشه ای حل شود.

سعید فرخی افزود: صدور کارت بازرگانی از طریق سامانه صورت می گیرد و این درحالی است که اگر یک واحد تولیدی بدهی تامین اجتماعی و یا مالیاتی داشته باشد در سامانه ثبت و پروسه صدور کارت بازرگانی به دلیل بدهی ثبت شده، تائیدیه صدور کارت صورت نمی گیرد که باید برای حل این مشکل اقدام اساسی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در خصوص صدور کارت بازرگانی برای شرکت مقره سازی نیز با دستور ویژه وزیر صنایع در سفر اخیر به استان مرکزی قرار بر این شد ظرف دو هفته این کار انجام شود.

فرخی با تاکید بر اینکه سامانه ای شدن صدور کارت بازرگانی مشکلاتی در پی دارد، افزود: حیات و ممات شرکت‌ها در گرو کارت بازرگانی است.

وی در ادامه به سیاست دولت در حمایت از تولید و صنعت اشاره کرد و گفت: تمام توان مجموعه دولت در استان استفاده از تمامی ظرفیت ها برای حل مشکلات صنایع است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group