جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سود اکثر شرکت‌های دولتی فقط بر روی کاغذ است و به عبارتی صنعت وابسته به دولت بر روی کاغذ سود ده بوده و در اصل ورشکسته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جلسه ستاد استانی پیگیری و اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در شهرستان ساوه اظهار کرد: بخش صنعت وابسته به دولت ناکارآمد است و روز به روز روند تولید آن کاهش یافته و به یک صنعت زیان آور تبدیل شده و به ورشکستگی نزدیک می شوند.

وی خواستار واگذاری صنایع بخش دولتی به بخش خصوصی برای جلوگیری از هدررفت سرمایه های کشور شد و افزود: سازمان خصوصی سازی وظیفه دارد با معرفی بخش خصوصی توانمند زمینه واگذاری صنایع دولتی به بخش خصوصی را فراهم کند تا شاهد برون رفت مشکلات در این حوزه باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظارت دستگاه قضایی موجب پویا شدن فعالیت تولید شده است، افزود: این نظارت موجب تقویت سرمایه گذاری و رشد آن در تولیدات متنوع صنایع شده است.

وی یکی از مشکلات صنایع را بدهی‌های معوق بانکی بیان کرد و گفت: با احتساب جریمه و دیرکرد برای وام هایی که توسط صنایع از بانک های عامل دریافت شده است میزان بدهی ها به طور چشمگیری افزایش یافته به گونه ای تولید را مختل کرده است و بخش خصوصی باید بخش اعظمی از درآمد خود را به بانک ها بپردازد.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: با مصوبه امروز مجلس قرار بر این شد همان طور که در خصوص افزایش مبلغ جریمه های راهنمایی رانندگی در یک بازه زمانی تخفیف در پرداخت اعمال می‌شود در خصوص بدهی صنایع به بانک ها در صورتی که تا پایان شهریورماه سال 1397 تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور که بدهی بانکی دارند پرداخت اصل و سود وام را انجام دهند از بخشودگی در جرایم و دیرکرد برخوردار شوند و این یک فرصت طلایی برای صاحبان صنایع بدهکار به بانک‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به حمایت دولت و مجلس از سرمایه گذاری در مناطق محروم و ایجاد اشتغال با راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: با پرداخت تنها 10 درصد از قیمت زمین در مناطق محروم که براساس برآورد کارشناسان حدود سه میلیون تومان می شود می توان صاحب کارخانه هزار متری شد و در خصوص پرداخت انشعابات آب، برق و گاز نیز می‌توان به صورت اقساط پس از صدور پروانه بهره‌برداری و آغاز تولید پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه بستر برای تولید بسیار فراهم شده است، گفت: مشکلات صنعت قابل حل است چرا که سیاست‌های حمایتی در خصوص صنایع بیشتر شده و روند سرمایه‌گذاری تسهیل یافته است.

منصوری در ادامه به کاهش 50 درصدی میزان ارزش افزوده استان مرکزی نسبت به سال اشاره کرد و دلیل آن را افزایش میزان صادرات دانست و گفت: از آنجاکه برای کالاهای صادراتی ارزش افزوده تعلق نمی گیرد لذا سهم استان با توجه به رشد صادرات از محل درآمد متاثر از ارزش افزوده کاهش یافته است. از این رو باید به دنبال تقویت تولید و توسعه صادرات باشیم تا با ارزآوری بیشتر خلاء ناشی از درآمد متاثر از ارزش افزوده را پر کنیم.

وی در ادامه گفت: بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی و کسری درآمد این سازمان زمینه ساز ورشکستگی آن شده است چرا که در چند سال آینده آمار بازنشستگان افزایش می یابد و با کاهش درآمد میزان پرداختی‌های سازمان رشد قابل ملاحظه ای داشته و به عبارتی بستر ورشکستگی آن فراهم خواهد شد و لذا باید به سمت تولید و صادرات پیش رویم تا دچار بحران نشویم.

منصوری در خصوص مشکلات شرکت مقره سازی نیز گفت: در حال حاضر شرکت مقره سازی 12 ماه حقوق معوقه دارد و با چالش مواجه است. کارگری که پنج ماه حقوق نگیرد انگیزه کار کردن ندارد چه برسد به اینکه 12 ماه معوقه داشته باشند و کارگران هم به دلیل ترس از اخراج و بیکاری شکایت نمی‌کنند، باید چاره اندیشی اساسی برای کارگران این شرکت کرد. البته مشکلات این شرکت به وزیر صنایع منتقل شد و امیدواریم اقدام عاجل صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بهترین راهکار برای حل مشکلات صنایع، مشارکت با سرمایه گذاری خارجی برای رونق صنعت است تا صادرات قوت بگیرد و تولید رشد تاثیرگذار داشته باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group