يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه از تعهد 8.5 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در مراسم کلنگ‌زنی دو واحد آموزشی خیرساز در ساوه اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز شهرستان ساوه طی چند سال متوالی رتبه برتر ساخت مدارس و واحدهای آموزشی خیرساز در استان و حتی در سطح کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت برای احداث واحدهای آموزشی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز دوشادوش دولت در ساخت مدرسه مشارکت دارند و به همان میزان  و بعضا بیشتر  که دولت اعتبارات لازم را برای احداث و بهسازی مدارس در نظر می‌گیرد از منابع دولتی برای ساخت مدرسه هزینه می‌کنند.

فرماندار ساوه با اشاره به فعالیت مدارس این شهرستان در سه شیفت طی سالهای گذشته اظهار کرد: در حال حاضر با وجود افزایش جمعیت اما به کمک خیرین بخش اعظمی از مدارس به صورت تک شیفت اداره می‌شود و برای تک‌شیفت شدن مابقی مدارس نیز مشارکت خیرین ضرورت دارد.

وی مشارکت خیرین در احداث فضاهای آموزشی را موجب یادگیری بهتر دانش آموزان و پویایی علم آموزی به لحاظ کاهش آمار دانش آموزان هر کلاس دانست و افزود: نتیجه سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت مدرسه کسب رتبه‌های برتر کنکور و المپیادهای علمی و آموزشی است.

بهاروند به مهاجرپذیر بودن ساوه نیز اشاره کرد و گفت:    به لحاظ جاذبه‌های صنعتی و تولیدی  بطور متوسط سالانه حدود 10 هزار نفر به جمعیت این شهرستان افزوده می‌شود و به تبع آن جمعیت دانش آموزی نیز افزایش چشمگیری دارد.

وی گفت: میانگین حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس این شهرستان از تمامی شهرستان‌های استان بیشتر است به طوری که در برخی از کلاس‌های درس بالغ بر 35 نفر دانش آموز حضور دارند که این میزان دانش آموز در یک کلاس موجب کاهش کارآیی لازم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز از خیرین مدرسه ساز به عنوان افرادی نیک اندیش یاد کرد که بار عظیم مدرسه سازی را تا حد قابل ملاحظه ای از دوش دولت برداشته اند.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، مشارکت در مدرسه سازی را بهترین تصمیم خیرین دانست و اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز علاوه بر اجر معنوی این اقدام خداپسندانه در ثواب ترویج علم و دانش سهیم هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group