سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

تمامی اخبار

به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر عملیات اجرایی احداث دو مدرسه خیر ساز در ساوه با حضور مسئولان و خیرین مدرسه ساز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌های بعمل آمده به منظور تحقق مهاجرت معکوس دانش‌آموزان روستایی اظهار کرد: با انجام سازوکارهای لازم و اتخاذ تدابیر لازم در احداث دو مدرسه روستاهای سقانلیق، نورعلی‌بیک، یل‌آباد و طرازناهید به عنوان پایلوت انتخاب شدند که منجر به افزایش تعداد معلم و تجهیز مدارس، آمار دانش‌آموزان از ابتدای سال جاری شده است.

وی گفت: آمار دانش‌آموزان روستای سقانلیق که در سال گذشته 15 نفر بودند هم‌اکنون به 85 نفر رسیده است و 70 دانش‌آموز این روستا به جای ادامه تحصیل در شهر در روستای خود در کلاس‌های درس بین 10 الی 20 نفر حاضر هستند .

فراشیانی بیان کرد: در راستای تامین زیرساخت‌های این روستا با جذب خیرین و مشارکت ساکنین روستا و اعضای شورای اسلامی و دهیاری روستای سقانلیق عملیات اجرایی احداث یک مدرسه در دستور کار قرار گرفت و همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی صرفه‌جویی در وقت و هزینه دانش‌آموزان و جلوگیری از خطرات و سوانح احتمالی رانندگی در سفر دانش‌آموزان به شهر برای تحصیل را از مزیت‌های احداث مدرسه در روستاها بیان کرد و افزود: با مشارکت یک خیر نیکوکار یک مدرسه چهار کلاسه به وسعت 200 متر در روستای سقانلیق احداث خواهد شد.

وی همچنین به احداث یک مدرسه خیرساز دیگر و آغاز عملیات اجرایی آن همزمان با دهه مبارک فجر اشاره کرد افزود: در مجاورت ساختمان آموزشگاه شاهد شهید پیرونظر مدرسه ای دیگر با مشارکت یک خیر مدرسه‌ساز در دو طبقه و زیربنای 700 متر و به صورت 6 کلاسه احداث خواهد شد.

فراشیانی به نگاه مثبت مردم به مدرسه‌سازی اشاره کرد و با تقدیر از اقدام خیرخواهانه خیرین نیکوکار در احداث مدارس و فضای آموزشی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: فرهنگ بالای مردم برای مشارکت در مدرسه‌سازی و تلاش فرهنگیان شهرستان در ارتقای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان که منجر به کسب مدارج بالای علمی می‌شود، موجب شده است تا انگیزه مردم برای مدرسه‌سازی تقویت و توسعه یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group