جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی عاملی موثر در جذب دانشجویان بیشتر به مراکز آموزشی است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "جلیل کوهپایه‌زاده اصفهانی" در مراسم بزرگداشت هفته خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور افزود: توجه به خوابگاه‌ها از رسالت‌های اصلی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت متبوع است و به تبع آن این توجه به خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور هم بوجود می‌آید.

وی افزود: صرف نظر از اینکه خوابگاه‌ محیطی آرام و مفید برای تحصیل دانشجویان است، مهمتر اینست که خوابگاه یک محیط فرهنگی بسیار مناسب برای تزکیه و تربیت دانشجویان در خصوص آموزه‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف به شمار می‌آید.

کوهپایه‌زاده با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با وجود دانشجویان معنا پیدا می‌کند اظهار کرد: یکی از معیارهای انتخاب رشته دانشجویان در دانشگاه‌ها، وجود خوابگاه است و عدم وجود آن سبب کاهش جذب دانشجو خواهد شد.

وی افزود: به عقیده ما عملکرد دانشگاه علوم پزشکی که از وجود دانشجو محروم شود در حد یک مجموعه بهداشتی و درمانی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت خوابگاه دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه در خور و شایسته این شهرستان نیست.

وی خطاب به مسئولین و خیرین شهرستان گفت: در حال حاضر یک خوابگاه دانشجویی برای دختران در دانشکده علوم پزشکی ساوه وجود دارد که یک ساختمان اداری بوده و ویژگی‌های یک خوابگاه دانشجویی را ندارد و برای برادران هم اصلا خوابگاهی نداریم.

به گفته وی توسعه و احداث خوابگاه‌های دانشجویی جهت آقایان و خانم‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت در دانشکده علوم پزشکی ساوه از اولویت‌های دانشکده است و این دانشکده منتظر همکاری و مشارکت مسئولین و خیرین سلامت در این حوزه است.

همه ساله 29 خرداد الی 4 اردیبهشت‌ماه از طرف معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت بعنوان هفته خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور نامگذاری شده است.

هفته خوابگاه‌های امسال نیز با شعار «خوابگاه‌سازی، ارزش معنوی، ضرورت ملی » از 29 اردیبهشت‌ماه 1394 در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group