جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی مکلف به بیمه کردن تمامی کارگران ساختمانی است.

 

"شهلامیرگلوبیات" در اجتماع کارگران ساختمانی ساوه که به مناسبت هفته بزرگداشت کار و کارگر در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) سخن می‌گفت، افزود: طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس است که جلسات متعددی برای آن تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اعاده شده از شورای نگهبان پس از نشست‌ها و جلسات متعدد در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان کارگران ساختمانی این موضوع به تصویب رسید که هفت درصد حق بیمه توسط کارگران، 15 درصد از کارفرما و مابقی از عوارض صدور پروانه به تامین اجتماعی پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی با این قانون موظف است که همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

میرگلوبیات در ادامه با بیان اینکه کارگران ساختمانی به لحاظ شرایط سخت و دشوار کاری که دارند نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند، افزود: از مجموع 1.5 میلیون نفر کارگر ساختمانی در کشور هم‌اکنون 800 هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و مابقی نیز براساس قانون اصلاح ماده پنج تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: از مجموع حدود 800 نفر کارگر ساختمانی در شهرستان ساوه نیز 300 نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و برای مابقی افراد نیز سهمیه اخذ شده است.

به گفته میرگلوبیات نبود امنیت شغلی در قالب محرومیت از بیمه و نیز قراردادهای موقت از مهمترین مشکلات کارگران ساختمانی است که با پیگیری‌های مجلس این مشکلات برطرف خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تقدیر از فعالیت انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساوه و حومه نیز گفت: تاسیس حسینیه قمر بنی هاشم(ع) توسط این انجمن از اقدامات بسیار ارزشمند این مجموعه است که علاوه بر ایجاد محیطی مذهبی به عنوان یک پایگاه بزرگ فرهنگی دینی می‌تواند به مردم خدمات ارائه دهد.

وی همچنین راه‌اندازی فروشگاه کوثر ویژه استادکاران و کارگران ساختمانی و عرضه اجناس و اقلام مورد نیاز جامعه هدف با تخفیفات ویژه را گامی در جهت حمایت از کارگران ساختمانی دانست و از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این مجموعه تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: حضرت علی(ع) الگوی تمام عیار کار و تلاش برای تمامی کارگران است و این قشر باید با تأسی از مولا علی(ع) کار و تلاش را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند.

حجت‌الاسلام "سیدحسین تقوی" افزود: توجه به کار و تولید از مهمترین شاخصه‌های اقتصادی زندگی اهل بیت(ع) بوده است.

وی بیان کرد: حضرت علی(ع) هم خود توجه جدی به کار و تلاش داشتند و هم برای کارگران و کسانی که در راه کسب رزق حلال مجاهدت می‌کردند احترام خاصی قائل بود.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: کارگران مانند مجاهدانی هستند که در راه خدا تلاش می‌کنند و علاوه بر اجر مادی، پاداش الهی و معنوی نیز در انتظار آنهاست.

به گفته وی کارگرانی که با تحمل همه سختی‌ها، مشکلات و تلاش بی‌وقفه در راه پیشرفت کشور، تلاش می‌کنند مستحق حمایت مسئولان هستند.

"مهدی زمانی نوری" افزود: از مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید می‌خواهیم به جامعه شریف کارگری کشور خاصه کارگران ساختمانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین، اجرای صحیح قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین برداشتن سقف و سهمیه بیمه کارگران ساختمانی و بیمه کردن تمامی کارگران ساختمانی را خواستار شد.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان هستند، افزود: خدمات ارائه شده به این قشر از جامعه باید با توجه به شرایط اقتصادی آنها و برای تامین رفاه و آرامش آنان باشد.

به گفته زمانی نوری حوادث ساختمانی بشدت سلامت جسمی کارگران را تهدید می‌کنند از این رو بیش از سایر اقشار نیازمند همکاری و همدلی مسئولان برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هستند.

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی ساوه و حومه نیز گفت: هم‌اکنون بیش از سه هزار نفر بیمه شده عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساوه و حومه هستند.

"علیرضا کاظمی" افزود: انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی ساوه و حومه به منظور بهبود اوضاع کسب و کار، معیشت، رفاه، بیمه تامین اجتماعی، بروز رسانی اطلاعات شغلی، شفافیت خدمات در بخش ساختمان، آموزش‌های حقوقی و سایر نیازها فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تاسیس فروشگاه کوثر وابسته به انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی اظهار کرد: این فروشگاه در راستای خدمات‌رسانی به این قشر زحمتکش راه‌اندازی شده و با قیمت تعاونی و تخفیف 15 درصدی اقلام اساسی خانوارهای تحت پوشش را عرضه می‌کند.

به گفته وی در فاز دوم این فروشگاه اقلام لوازم خانگی و سایر نیازهای جامعه هدف به منظور رفاه بیشتر اعضای این انجمن راه‌اندازی خواهد شد.

کاظمی به تشکیل تعاونی مسکن در راستای تامین مسکن کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: کارگران ساختمانی از تخصص و توانمندی بالایی در ساخت مسکن برای خود برخوردار هستند اما، شاهد عضویت این افراد در تعاونی‌های دیگری هستیم که بعضا از تخصص لازم برای ساخت مسکن مقاوم و اصولی برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی از بهترین استادکاران ایران هستند که توانایی بالایی در ساخت مسکن با کیفیت و با استحکام بالا برخوردارند و با عضویت این افراد در قالب تعاونی انبوه‌سازان مشکل مسکن آنها را برطرف خواهیم کرد.

به گفته حسینیه قمر بنی هاشم(ع) به عنوان بزرگترین بنای مذهبی و فرهنگی در استان پس از مصلی نیز به عنوان یک مکان دینی با زیربنایی بالغ بر 2500 مترمربع به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی و جلسات فرهنگی انجمن صنفی کارگران ساختمانی و ظرفیتی برای خدمات‌رسانی به این قشر است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group