چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

تمامی اخبار

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: احداث مدارس حوزوی از ضروریات فرهنگی جامعه است.

 

 آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه برادران امام مهدی(عج) ساوه، افزود: نیاز کنونی جامعه ما تربیت نیروی انسانی متعهد و شایسته است و در این راستا احداث حوزه‌های علمیه در پرورش و تربیت انسان های متعهد ضروری است.

وی بیان کرد: پرورش عالمان دینی برای صیانت و پاسداری از ارزش‌های دینی رسالت حوزه‌های علمیه است و به برکت احداث چنین مجموعه‌های دینی عالمان وارسته‌ای نظیر امام راحل، شهید مطهری و دیگران پرورش می‌یابند.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در دین به عنوان باقیات صالحاتی برای انسان، افزود: آحاد مردم به ویژه خیرین باید در راستای ترویج دین و فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) مشارکت کنند تا توشه‌ای ارزشمند برای آخرت خود بردارند.

آیت الله دری نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویت باورهای دینی و بنیه اعتقادی مردم گفت: احداث حوزه‌های علمیه در مجاورت امامزادگان و بقاع متبرکه اقدامی ارزشمند در جهت تقویت ارزش‌های اسلامی و جذب جوانان است.

به گفته وی حوزه‌های علمیه به عنوان پشتیبان امامزادگان نقش تاثیرگذاری در تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی مدنظر مقام‌معظم‌رهبری خواهند داشت.

وی با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه و افزایش طلاب علاقه‌مند در سطح استان مرکزی گفت: در آزمون ورودی طلاب حوزه‌های علمیه از استان مرکزی بالغ بر 1500 نفر از برادران و خواهران شرکت کرده‌اند که بیانگر خیل کثیری از علاقمندان به فراگیری علوم دینی و اسلامی است.

به گزارش ایسنا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه نیز گفت: حوزه علمیه امام مهدی(عج) در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیربنایی بالغ بر 3500 متر مربع در مجاورت آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) احداث می‌شود.

حجت الاسلام "سید محمدباقر طباطبایی" افزود: این مدرسه علمیه که ویژه برادران پیش بینی شده است با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و خیرین احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: احداث حوزه علمیه امام مهدی(عج) به عنوان یک مرکز نشر فرهنگ دینی و معارف اهل بیت (ع) در جوار این امامزاده شاخص استان مرکزی قطعا برکات بسیاری را برای استان به ویژه مردم شهرستان ساوه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مدیر حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان، امام جمعه ساوه، مدیران کل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان، طرح احداث حوزه علمیه برادران امام مهدی (عج) شهرستان ساوه در مجاورت آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) کلنگ‌زنی شد.

آیت الله دری نجف آبادی پیش از انجام مراسم کلنگ‌زنی احداث حوزه علمیه امام مهدی (عج) ساوه در جوار امامزاده سید اسحاق (ع)، با حضور در حرم این امامزاده واجب‌التعظیم ضریح مطهر برادر امام رضا (ع) را زیارت کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group