پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

پنجمین عصر شعر ریحانة‌النبی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در ساوه برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن گفت: تولد حضرت فاطمه(س)یکی از جنبه‌های رازگونه و پیچیده‌ای است که دارای برنامه‌ریزی طولانی الهی بوده است.

"حسین محمودی‌فر" بیان کرد: زندگی دنیوی آن حضرت سرشار از ناگفته‌های زیاد است و نامعلوم بودن مدفن شریفش سال‌هاست که دل عاشقان را داغدار ساخته و قدرش همچون قبرش ناشناخته مانده است.

به گفته وی براساس حکمت الهی تولد حضرت فاطمه(س) درحقیقت تکمیل‌کننده نبوت و پایه‌گذاری امامت است و حضرت فاطمه(س) از نسل فردی است که خداوند درباره او فرموده است همه چیز را برای تو و تو را برای خودم آفریدم.

وی بیان کرد: زندگی پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان مسلمان، همچون خورشیدی نورافشانی می‌کند و وجود نازنین حضرت زهرا(س) و آشنایی با سبک زندگی آن حضرت برای ما بسیار رهگشا خواهد بود.

محمودی فر افزود: در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، با پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌توان الگوی عملی مناسبی برای جامعه امروز یافت.

به گفته وی مهمترین و بارزترین ویژگی آن حضرت دفاع ایشان از حریم ولایت و امامت و شهادت در راه خداست.

به گزارش ایسنا این همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه با همکاری حوزه بسیج خواهران حضرت زهرا(س) و کانون بسیج هنرمندان ناحیه ساوه در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ساوه برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به قرائت شعر توسط 10 تن از شاعران و مولودی‌خوانی اشاره کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group