شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه گفت: آب شرب مورد نیاز شهروندان در اوج مصرف، با 250 لیتر در ثانیه کمبود مواجه است.

 

 

ابوالفضل شهباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی،‌با اشاره به اینکه شهروندان ساوه در پیک اوج مصرف، نیازمند 850 لیتر بر ثانیه آب هستند، افزود: ظرفیت منابع آب ساوه هم‌اکنون 600 لیتر بر ثانیه است که این آب از 29 حلقه چاه آب آشامیدنی تامین می‌شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به مهاجرپذیری و رشد جمعیت شهر ساوه و نبود منابع آبی جدید، این کمبود باید از منابع دیگر تأمین شود تا شهروندان در سال‌های آتی دچار کمبود آب نشوند.

 

وی ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز شهر ساوه از دغدغه‌های مهم مسئولان این شهرستان است و تاکنون با اقدامات انجام شده برنامه‌های بلند و کوتاه‌مدت مانند خرید چاه‌های جدید، تأمین آب از سد الغدیر و انتقال آب سهم ساوه از سرشاخه‌های دز، پیش‌بینی است.

 

شهباز گفت: شرکت آب‌وفاضلاب ساوه نیز علاوه بر فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف بهینه آب در این شهر با ساماندهی انشعابات غیر مجاز و تعویض شبکه‌های فرسوده گام‌های مؤثری در کاهش پرت شبکه آبرسانی برداشته است.

 

وی با بیان این که میانگین مصرف آب آشامیدنی در این شهر از استاندارد کشور بیشتر است، اظهارکرد: استاندارد مصرف آب هر فرد در کشور ما 150 لیتر در شبانه‌روز است که تلاش می‌کنیم مصرف را به این رقم نزدیک کنیم.

 

وی مصرف آب در شهر ساوه را به ازای هر نفر 200 تا 220 لیتر دانست و بیان داشت: مصرف سرانه آب در هر شهر و کشور با توجه به عوامل مختلفی نظیر موقعیت جغرافیایی شهر، درجه حرارت و میزان صنعتی بودن متفاوت است.

 

شهباز افزود: با وجود کمبود منابع آبی و گرمای شدید تابستان سال جاری، با اقدامات انجام شده شاهد کمترین میزان قطعی یا افت در شبکه آب این شهر بودیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group