شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به همراه فرمانده انتظامی و مدیرکل راه‌وشهرسازی استان، معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ساوه و جمعی از مسئولان استانی و محلی از آزادراه ساوه – همدان، محل وقوع سانحه رانندگی زنجیره‌ای 22 دستگاه خودرو که منجر به کشته و زخمی شدن 22 نفر از هموطنانمان شده بود بازدید و از نزدیک علت وقوع این حادثه مرگبار را بررسی کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف از حضور در آزادراه ساوه – همدان را بررسی مشکلات و نواقص آن عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث و تلفات باید این نواقص برطرف شود.

 

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری با بیان اینکه این آزادراه مربوط به بخش خصوصی است، افزود: اداره کل راه‌وشهرسازی بر این آزاد راه نظارت دارد ولی نظارت متمرکز در سازمان راهداری و حمل نقل کشور است که این یک نقطه ضعف است.

 

وی با بیان اینکه جلسات و تذکرات برای برطرف کردن نواقص برگزار شده است، اضافه کرد: وضعیت آزادراه اطمینان خاطر را برای تردد و وقوع نیافتن سانحه ایجاد نمی‌کند.

 

وی گفت: اگر در مدت مشخص شده اعلام شده نواقص برطرف نشود، دستگاه قضایی به عنوان حفظ حقوق عامه از تمام ظرفیت قانونی خود استفاده و برخورد می کند.

 

رئیس کل دادگستری استان با هشدار به مسئول آزادراه ساوه همدان، افزود: این آزادراه منبع درآمدی برای وی شده و باید به وظایف قانونی خود عمل کند.

 

وی مشکلات فنی این آزادراه را ساختار، عدم نصب علایم و دوربین کنترل سرعت، کمبود وسایل نقلیه راهداری و روشنایی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ ارائه شکایتی از هیچ دستگاهی در خصوص این آزاد راه صورت نگرفته است، از دستگاه‌های مربوطه از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی و راه‌وشهرسازی خواستار پیگیری جهت برطرف کردن نواقص شد و گفت: اگر در مدت مشخص شده نواقص برطرف نشود، دستگاه قضایی برخورد قانونی خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تاکنون علت بروز این سانحه را به طور قطع به دستگاه قضایی اعلام نکرده است، اضافه کرد: مه‌آلودگی، سرعت بالا و رعایت نکردن فاصله طولی، منجر به تصادف میان چندین دستگاه خودرو در این آزادراه شد.

 

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به این که آمار کشته‌ها در طول یک سال اخیر در این آزاد راه بسیار بالا بوده است، افزود: با توجه به تردد بالای خودروهای سبک و سنگین از آزادراه ساوه - همدان باید نظارت دقیق‌تری در این خصوص انجام شود و نواقص فنی برطرف شود.

 

براساس این گزارش، خبرگزاری ایسنا منطقه مرکزی نیز چندی پیش در گزارشی با عنوان "سایه مرگ بر آزادراه ساوه - همدان سنگینی می‌کند" به طور مشروح به این موضوع پرداخته و نظرات مردم و مسئولان را برای کاهش آمار قربانیان در این محور ارائه کرده بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group