شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

دومین همایش ملی مباحث نوین در کشاورزی در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در این همایش، گفت: این همایش در خصوص روش‌ها و راهکارهای نوین مطرح در کشاورزی برگزار شد.

 

دکتر مهدی پرویز با بیان اینکه علاوه بر تأمین غذای جامعه، سلامت آن نیز مدنظر است،‌ اظهار کرد: نقش پژوهش در توسعه پایدار، رشد و پیشرفت هر کشور برجسته است و کشاورزی پایدار یکی از راهکارهای پرداختن به کشاورزی نوین است.

 

وی با بیان اینکه 776 مقاله به دبیرخانه این همایش کشوری ارسال شده است که 545 مقاله آن برای شرکت در همایش پذیرفته شد‌ اضافه کرد: بیشتر مباحث مربوط به روش‌ها و راهکارهای افزایش تولید با رعایت مسایل زیست‌محیطی است.

 

پرویز با اشاره به اینکه همایش‌ها یکی از ابزارهایی است که نتایج پژوهش‌ها را تبیین می‌کند، ادامه داد: در این گردهمایی‌ها،‌ متخصصان مختلف تبادل افکار و نظرات می‌‌کنند و باعث بالابردن انگیزه پژوهشگران می‌شوند تا مطالعات و تحقیقات بیشتری داشته باشند.

 

وی مقالات کاربردی را مرتفع‌کننده مشکلات کشاورزی دانست و عنوان کرد: به کسانی که مقاله ارائه کردند،‌ توصیه شده بود که مقالات کاربردی ارائه دهند و این موضوع در بحث داوری هم مدنظر گرفته شد.

 

به گزارش ایسنا، مسئول برگزاری این همایش نیز با اشاره به چاپ مقالات پذیرفته شده در کتاب همایش و سی‌دی، گفت: از این تعداد مقاله،‌ 130 عنوان در علوم دامی بوده و بقیه در مورد زیست، بیوتکنولوژی، علوم باغبانی،‌ علوم زراعت و... بوده است.

 

دکتر جواد نصر با بیان اینکه مقالات برتر برای چاپ در مجلات IC، ISI و مجلات علمی پژوهشی ارسال می‌شوند، افزود: با شش مجله ISI در خصوص چاپ70 مقاله برتر هماهنگ شده است.

 

وی با اشاره به چاپ مقالات در فروردین‌ماه سال آینده،‌ اضافه کرد: مقالات برتر پذیرفته شده برای چاپ باید تا آخر دیماه به صورت خلاصه به زبان انگلیسی تکمیل شوند تا پس از بازبینی توسط کمیته تخصصی جهت چاپ ارسال شود.

 

نصر درخصوص شرکت‌کنندگان همایش گفت: از دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های دولتی تمام استان‌های کشور به دبیرخانه این همایش مقاله ارسال شد.

 

وی از ارائه 90 مقاله جهت سخنرانی در 15 پنل خبر داد و گفت: در هر پنل چهار سخنران اصلی و دو سخنران رزرو وجود دارد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group